hon Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Noen som har montert dette selv? Evt. noen som har erfaringer eller DIY oppskrift på dette? Alle kommentarer/innlegg mottas med takk.
Tam Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Du må ta av bakfanger og som regel fjerne de støtdemperene som sitter ifbm alu fangeren. Er ikke vanskelig , tar bare litt tid. Trenger ikke spesialverktøy utenom pipesett og stikksag.
hon Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Skrevet Januar 30, 2009 Sier det seg selv kanskje, når fangeren er av? Hvordan gjør jeg det med det elektriske?
bmw530d99 Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Jeg kjøpte et sett fra Westfalia og monterte det selv på en e39 touring. Avtagbar krok, så jeg måtte få lakkert deksel i bilens farve. Det elektriske var enkelt å koble opp da det var ferdig trekte ledninger i min bil. Ellers leveres det ledningsopplegg hvor det er påmontert motstand slik at det ikke kommer feilmelding i disp. Dersom du har ryggesensor finnes det sett som kobler ut dette når hengerkontakten er tilkoblet, samme som orginalt fra BMW. Hjalp en kompis med dette, og det var ikke vanskelig. God monteringsanvisning, men heg husker ikke hva settet heter.. Lykke til
hon Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Skrevet Januar 30, 2009 Min bil er en 520 touring uten ryggesensor. Lurer på å kjøpe hengerfeste på Mekonomen, men kanskje lurt å kjøpe den elektriske monteringssatsen org. hos BMW-forhandler?
bmw530d99 Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Spør på Mekonomen om de kan levere det elektriske og om de har sett som er beregnet for din bil. Det er ingen problem dersom de har den riktige motstanden, ellers vil du få feilmelding i displayet.
hon Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 De hadde et el-moneringsset ja. Men vanskelig for dem å vite hva settet innholder kanskje før man ser på det. Skal høre med nærmeste Mekonomen om de kan bestille et slik at jeg kan se hva som er i settet. Noen som har kjøpt hengerfeste til E-39 på Mekonomen??
bmw530d99 Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Om du ikke finner noe på Mekonomen kan du jo kanskje lage det selv... Se på denne linken: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=152
DieselVegard Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Jeg anbefaler å kjøpe originalt ledningsnett. Da slipper du å lodde å jukse. Alt er bare plug and play da.
hon Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Skrevet Februar 16, 2009 Vil det si at ledningsnettet på Mekonomen ikke er plug and play?
Kenni Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Har spurt om hengerfeste til e39 for noen måneder tilbake. Fikk da svar fra flerre, hvor noen mente det var vanskelig å montere ledningssettet og andre mente det gikk greit så lenge du var nøye. Mekonomen skulle ha 12k for jobben, noe jeg syns var i det dyreste laget. De mente også at det var en god del arbeid med dette. Har en "hobby" mekaniker som jeg sikkert kan få til å gjøre jobben for meg for etpar lapper. Skal trekke en vogn på 1300kg, men er usikker på om e39'en vil være noe særlig bedre enn Zafiraen med 125hk til kona som vi bruker på vogna i dag. Noen tips? Noen som vet hva det koster i deler hos BMW? http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=85395&highlight= http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=78894&highlight=
DieselVegard Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Jeg kjøpte krok og ledningsnett for ca 6500,- i Trondheim. Hadde jeg jeg kjøpt jalla-ledningsnett ville jeg spart ca 1000,-
hon Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Skrevet Februar 16, 2009 Betalte 3900 for komplett hengerfeste på mekonomen, inkl rabatt. Ikke feil pris dette synes jeg. Men får ta en titt på det elektriske før jeg begynner på arbeidet.
Kenni Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Hadde vært fint om du la ut litt info, tips og erfaringen med monteringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå