Gå til innhold

dempere/stabbstag 91mod e36 325 coupe

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurte på hva som er forskjelden dempere/stabstag på eks:91-95mod ?? og nyere.... jeg har en sen 91 325coupe. ser da at stabbstagget er festet med en liten (lenkearm ca 20-25cm) til berebrua... trodde dem første hadde det festet til demperen sånn som m3? mener jeg og ha lest her på forumet...så er det noen forskjeld??eller ikke???og viss hva??

håper noen kan svare meg...

mvh

Skrevet

Ok du hadde søkt i forumet så ligger det mang en tråd om dette :)

Det kom en forskjell helt i slutten av 91, da ble stabstag innfestningen omgjort på alle mersom M3, M3 hadde ut hele produksjonstiden sin løsningen med at staget sånn som det du har som går opp i demperen mens alle andre gikk over til en kort arm som går ned i bære armen fram. Dette er avgjørende når du bestiller dempere siden jeg tror du mangler hull for 92--> staget i bærebroa di.

Vet det er irriterende å ha 91 mod, hatt det selv, siden det sjelden er tilbud på coilovere osv. Men på den lyse siden så må det jo være en grunn til at M3 fortsatte å ha 91 løsningen, gir vel litt bedre effekt av stabstaget kanskje.

M3 og 91 har nr.6, 92--> har nr.7.

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/m/o/6.png

Skrevet

Vet ærlig talt ikke hvor mye du kan "hente" i stivhet med å ha stabstaget der, men det jeg vet er at siden de flyttet feste til det lenkestaget ned til bærebroa, så ble stabstaget tykkere.. Og de endret også innfestinga så det er ikke så enkelt som å bytte det.

jeg TROR derimot at du har feste der på bærebrua.. Men det er ikke noe jeg har sett etter..

Det kan være litt stress å kjøpe senk til disse bilene, men man kan vel kanskje søke etter m3-typen? Må bare passe på å få innfesting til lenkestaget oppe på fjærbeinet..

Skrevet

M3 stabstaget er bare 22,5mm tykt mens 3-serie 92-> har 24mm og 25,5mm (m-sport) så det må jo være en forskjell i hvor stivt det er siden 3-serie 92-> må ha mye tykkere stabstag for å oppnå samme effekt.

Men dette hjelper vel ikke trådstarter stort da som du sier Jensemann23, det er mye jobb å bygge om ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...