Gå til innhold

Sette inn elektriske seter e34 trenger litt hjelp med EL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg elseter fra en e32 som jeg vil montere i en e34 535.Hvordan koble dette,er det lagt opp ledninger i bilen,eller må jeg strekke kabler selv,trenger jeg noe rele eller,førersetet har memory,haugevis av kontakter under,ser ut til at jeg trenger litt hjelp her :idea::?:

Skrevet

Jeg monterte 540 el seter i en e34 525. måtte lage nye ledninger. under baksete er det en del styrings reler. kjøpte 2 reler, fant en 12 volt ledings som det var strøm på når tenningen var på. brukte den som styre strøm. la opp 1 sikring og et rele på vært sete. Tok plus direkte fra bateri og gjoring fa et eksisterende punkt under baksete. Jeg var så helding at han jeg kjøpte setene av hadde fåt med di orginale kontaktene. så jeg loddet bare på ledingende direkte inne i kontakten. brukte ent bateri og testet setene før jeg moterte dem for å finne ut hvilke ledinger som var i bruk på sete. må bare prøve deg frem her.

Foresten så lenge du har memory tror jeg at noen av ledingende må ha strøm hele veien tipper jeg.

Håper dette hjelper deg noe :?

3kheddvyqrgmm5t5sxjy.jpg

gdgry8jrrmz8ie01go2t.jpg

mq8my516ntavd5eskad5.jpg

Skrevet

har du varmeseter i bilen fra før?da har du mest sannsynlig kobling til setene.MEN det funker bare på passasjersiden da førerstolen har memory?da må du koble inn strøm konstant for at den skal fungere..monterte elstoler med minne i min e32 og det var bare sliiiit...

Skrevet

Har ikke elseter fra før og førersetet har memory,hvordan koble strøm til førersete,er jo så mange kontakter der,den svarte boksen har 3ledige stikk en avlang gul og to svarte. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...