Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Va er det viktigste eg ser etter når eg skal overhale og stille ventilene på bmw`en min? Har erfaring med og skru men har ikkje stild ventiler før så tenkte eg skulle søke litt hjelp frå den eldre garde;)

5v1fkpgqg99967jshvuf.jpg

l9bkvozzke3r5aux7b11.jpg

Skrevet

Skal du overhale eller justere?

om du skal justere jan du bruke 7'er regelen.

eks når syl nr 5 veksler justerer du syl nr 2. altså du skal alltid ha tallet 7... 3-4,6-1,5-2,2-5 etc etc

De skal ha 0,25 på innsug og eksos, juster de litt stramme. works every time

Juster de på KALD motor

Skrevet
Skal du overhale eller justere?

om du skal justere jan du bruke 7'er regelen.

eks når syl nr 5 veksler justerer du syl nr 2. altså du skal alltid ha tallet 7... 3-4,6-1,5-2,2-5 etc etc

De skal ha 0,25 på innsug og eksos, juster de litt stramme. works every time

Juster de på KALD motor

Nei det blir vell justering, har begynnt og få ein liten tikke lyd som plager livet av meg! så må fixes;) Er det noe verktøy uten om det vanlege som finnes i ein middels utstyrt garasje som må til? men takkar og bukkar for hjelpen:)

Skrevet

Å der lærte jeg noe mer, unnskyld for å stjele litt av tråden. Men hvordan justerer man på R4 da? Hvis det er 7 tall som er rekkefølgen på 6'er. Vil ikke dte være forskjell på antall ventiler pr sylinder osv?

Skrevet
du klarer deg med en ti nøkkel og et søkeblad. som sagt. stram 0,25 er fasitten;) lykke til

Takk so mangt:) Tenker det skal gå bra! vist ikkje kjem det nåkk eit spm til og 2;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...