Standal Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Har hørt att m20b23 skal gå beire en m20b25. Mye bedre bunndrag. Er dette sant eller er det bare tøv?
e30 tic Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Har hørt att m20b23 skal gå beire en m20b25. Mye bedre bunndrag. Er dette sant eller er det bare tøv? 2.3en føles kansje hissigere på turtall er det jeg har merket, demonterte en helt orginal 323 som var meget sprek, på en annen side har jeg kjørt mange 2.5'er som har vert ekstremt late. kommer vel mye ann på vedlikehold dette.
BMWdrift Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 min erfaring er att 2,3 litern er en mere holdbar motor en va 2,5 litern er
bmwm50turbo Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 holdbarheten er det ikke pga toppen som er 2liters? eller er jeg helt bananas no??
Bmw_325i_ Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 jeg har selv en b23 å en b25.. 23'en går dårligere enn 2.5litern, men b23 er noe kjappere fra bunn av.. men m20b25 er desidert sprekest
e30 tic Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 holdbarheten er det ikke pga toppen som er 2liters? eller er jeg helt bananas no?? 2l og 2.3 har identiske topper, disse er har trangere kanaler/mindre ventiler, mer gods i toppen, er også 80mm borring kontra 84mm som i 325 blokka, mer gods her og. som suge motor betyr det kansje ikke så mye, men med turbo og mye effekt har det litt å si. 2l og 2.3 har jo samme vippearmer osv som 325 som ofte er noe av det som ryker uansett størrelse på motor
bmwm50turbo Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 er vel egentlig veldig viktig på sugemotor med store innsugskanaler og eksos kanaler siden motoren må "pumpe" luften inn og ut selv. på turbo blir den trykket inn så der er det ikke så viktig i forhold. m50 b25 toppen tipper jeg klarer 600hk før den er for trang i kanaler.
e30 tic Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 er vel egentlig veldig viktig på sugemotor med store innsugskanaler og eksos kanaler siden motoren må "pumpe" luften inn og ut selv. på turbo blir den trykket inn så der er det ikke så viktig i forhold. m50 b25 toppen tipper jeg klarer 600hk før den er for trang i kanaler. er enig med deg her, tror du misforstod meg litt. en 2 l har mye mere gods og tåler derfor mer med feks turbo, er vel skjelden at blokker sprekker osv i ved orginal sugis...
Standal Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Skrevet Februar 2, 2009 Takker for svar. Er jo litt kjekt med motor som er sprek i starten og. Hvordan er det og fikse sprekk i blokk frå kjølekanalerda?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå