Lars-vegas Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Jeg kjører en 325ci m54, og skal bytte motor, tenkte å sette inn en fra en 330. Noen som vet hva jeg trenger for å få det til å funke? Tenker da på dëler som ikke passe overens osv eller trenger jeg bare motor å ledningsnett?
Robbi3 Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Kan jo bruke originalt ledningsnett, hvis det er stor girkassehus inn til svinghjulet så vil jo det være rett bolt on, hvis ikke må du jo vel bytte girkasse, men regner med at du ikke trengte. Hjerne er bare å få reprogrammert.. Begge har jo elektrisk gasspjeld så regner med at det går bra
Lars-vegas Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Skrevet Februar 3, 2009 Du sier mer eller mindre at motor'n er alt jeg trenger, muligens kassa. motor fester osv passer overens? Takk for svar
Bimmerlars Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 EWS startsperre. Ring på tenningslås, EWS styringsenhet og nøkkel.
LianLi Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Det er vel startsperre på hans fra før av, så han trenger bare ECUen, EWS eneheten og nøkkelen
Bimmerlars Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Dersom ews enheten er koda opp mot nøkkel og tenningslås så stemmer det. Det vet jeg ikke svaret på
LianLi Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Han kan enten bruke tenningslåsen fra 330 bilen hvor motoren kommer fra og skifte, ellers må han bruke tenningslåsen han har og flytte over chipen fra 330 nøkkelen til 325 nøkkelen. Selve ringen rundt tenningslåsen som leser av chippen trenger/har ikke mulighet til å kodes opp mot noe. Det er ECUen fra 330en, selve EWS boksen og chippen i nøkkelen som må være kodet opp mot hverandre. Både avleser ring og sende/motaker boks (EWSII) kan stamme fra noe annet. Det er vel EWSIII på disse og da mener jeg sende/motaker enheten var sammen smeltet med EWS boksen om jeg ikke tar helt feil.
Bimmerlars Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Sitter ikke startsperra i motorstyringshjernen på EWSIII da? De kan jo ikke kodes om på nytt. Må ha ny hjerne om den skal i en annen bil.. Vil han ikke trenge nøkkel, tenningslås og hjerne fra 330en?
LianLi Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Nei, det er en egen EWS boks men sende/motaker enehet er innebygget i EWS boksen. Den kan ikke kodes på nytt pga at EWS III (3.3) fikk et nytt kode system som er brent fast og kan dermed ikke endres. Jo, han trenger DME (hjerne), EWS boks og nøkkel med chippen. Han kan jo ta tenningslåsen fra 330 for å kunne bruke 330 nøkkelen og da slipper han flytte over chippen, men det er vel enklere å bare flytte chippen over til 325 nøkkelen. Her kan man lese seg blå på EWS: http://www.europeantransmissions.com/Bu ... %20BMW.pdf
Robbi3 Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Tror det er enklest å bruke alt fra 325, en utenom råmotoren. Fordi begge motorene er jo helt identiske utenom sylindervolumet! Mener jeg å huske. 330 hjernen er bare bedre "optimalisert" til 3,0l.. Men tror det vil bli mye enklere om han bruker alt fra 325 og bare reprgammerer hjernen.
Lars-vegas Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Skrevet Februar 6, 2009 Så etter hva jeg skjønner nå, så trenger jeg kun å bytte motor til 330, å kan bruke alt fra 325, å reprogramere hjernen, og da vil dette funke som det skal?
Robbi3 Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Gjorde helt likt på en 323 -> 328 oppgradering.. :9 Brukte alt det gamle, bare fikk reprogrammert hjernen.
Lars-vegas Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Må jeg på Bmw for å reprogramere eller er det andre som også gjør sånt? Ting tar tid på merkeverksted
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå