Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ledningsnettet følger jo me den nye motoren du kjøper. Det ledningsnettet som er med bilen (det fra motorkontakten ved sikringsboksen) trenger du ikke gjøre noe med. Det eneste du trenger å gjøre er å plugge i kontakten fra den nye motoren , og koble til pluss og jord.

Skrevet

Alt skal kobles likt som det er nå, du bare fjerner den gamle motoren og setter inn den nye. Duser hvilke ledninger som er med den nye så fjerner du de gamle og kobler til de nye. Du ser det når du kommer i gang:) Mener det er en pluss til batteriet, og to jordinger. Hjernen sitter jo inni det rommet bak batteriet.

Skrevet

oki , så er masse plug and play altså ? kva motor er det best og lettest å sette i då ?eg trenge motor og gir kasse eg , er det noe meir som må gjørest noe med eller , ved skifte av motor ?

Skrevet

Bare for å ha det sagt, så fatter du ingen lur beslutning om du bruker timene dine på å bytte til en m50b20 :wink: Gå for en nyere b23 eller en b25 :)

Lurt å huske på også at du ikke kan forvente en særlig prisstigning, med mindre du godkjenner bygget. IS er en svært bra bil, som du kan få godt for i utgangspunktet om den er god i stand/kosmetisk pen.

Vet du ikke spurte om dette spesifikt, men kan være greit å vite før du setter i gang med prosjektet :wink:

Skrevet

les gjennom prosjekt tråden min. Du trenger nye dempere foran, og fjærer foran og bak. Du trenger nytt stabstag foran. Du trenger egentlig ny girkasse, men det går an å bruke den gamle. Jeg har kjørt 1/2 år med den gamle 318 kassa. Du trenger egentlig ny diff, men jeg har kjørt med den gamle. Du trenger og mellomaksling, men den har jeg heller ikke bytta. Jeg fikk det godkjent ombydg likevel.

Du trenger ikke bytte bremser, siden du har 318IS fra før, og den har like bremser som 325. Skal du opp fra 318IS må det bli 325/328 eller M3 motor, ikke gidd å sette i 320 motor. Den er ikke stort sprekere enn 318IS og den er mye tregere i responsen enn den motoren du har fra før.

Men du kommer ikke til å få godkjent din bil med 6-er, da de sluttet å nedskrive antall sitteplasser fra 1.1.08. Dvs bilen din blir for tung! Du kan ikke endre totalvek i vognkortet. Men... Jeg har hørt noen rykter om at noen biltilsyn fortsatt godkjenner med 4 seter. Aner ikke hvor, dette er bare rykter. MEn du må først søke ditt lokale kontor om ombygging, det er det første du må gjøre. Ring dem og be om søknadsskjema

Skrevet
oki , så er masse plug and play altså ? kva motor er det best og lettest å sette i då ?eg trenge motor og gir kasse eg , er det noe meir som må gjørest noe med eller , ved skifte av motor ?

Dette kommer jo an på om du har planer om (en vanskelig) godkjenning, selvfølgelig!

Skrevet

318is har jo 325 bremser så de er greie

du må bytte stabstag forran for det passer ikke med en 6er i. eller trenger du ikke bytte noe annet.

alt passer rett i. og du kan bruke din gamle girkasse på 320 opp til 328.

har byttet motor 3 ganger i min 318is så, bare å spørr vis du lurer på noe.

skal du godkjenne den må det gjøres litt mer. som å bytte dempere og fjærer. men det er ikke noe som TRENGS å gjøres vis den ikke skal godkjennes.

ellers må du kappe av noen fester til servobeholderen og så ville jeg fjernet festene til coilene.

eksos må også byttes. og skal du ha 325\328 ville jeg ha byttet diff og siste del av mellomakslingene. speedometer må også byttes. vis du vil at turtellerene skal fungere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...