Mystery Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Hei, jeg fikk en m20b23 motor av en kompis av meg for litt siden. Grunnen til at jeg fikk motoren var at det hadde blitt fylt diesel på den, og de kjørte med den helt til den stoppet av seg selv. Og etter at de fant ut at de hadde fylt diesel på den så tømte de tanken og fylte opp igjen med bensin. Men da de skulle starte motoren så kom det en "litt høy dunkelyd" i det de vridde om tenningen. Og etter dette så prøvde de ikke å starte den igjen eller gjøre noe annet med den, de bare byttet motoren. Er det noen her som tror/vet om det kan være håp for denne motoren ? Tidligere eier trodde på at motoren hadde rådebank, men hva vet vell han om det når han ikke har startet motoren?
knut_olestad Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Jeg kjørte en gammel ford 1.3 på diesel, den fikk av en eller annen grunn kraftig rådebank etterpå.
Ballder Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Ved slik kjøring, så oppnår man skikkelig god tenningsbank. Oppnår godt med motslag i bunndel ved langvarig kjøring av slik art ja.
Mystery Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Skrevet Februar 2, 2009 Okei, takker for svar Men motoren burde vell kunne starte osv ? selv om den mest sansynlig har rådebank.
Bmw_325i_ Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 diesel'en er jævla tørr i forhold til bensina.. ekke no særlig godt for lager osv..
Ballder Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Okei, takker for svar Men motoren burde vell kunne starte osv ? selv om den mest sansynlig har rådebank. Burde la seg starte uten så altfor store motvilligheter i grunn. diesel'en er jævla tørr i forhold til bensina.. ekke no særlig godt for lager osv.. Tror diesel smører bedre enn bensin asså. Dessuten ville det vel være noe skikkelig galt allerde dersom drivstoffet i en 4takter skulle komme i kontakt med lagerene.?
Pelton Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 diesel'en er jævla tørr i forhold til bensina.. ekke no særlig godt for lager osv.. Omvendt.
BMWdrift Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 diesel'en er jævla tørr i forhold til bensina.. ekke no særlig godt for lager osv.. Omvendt. a 2x omvendt
DreRacing@ Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 heter vel også dieselolje men uansett, hva skulle den gjøre i rådelagrene??
Jealous_much Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Bensinmotorer tar lite/ingen skade av og kjøre med litt diesel. Bensin i en dieselmotor derimot, ikke å anbefale.
Bmw_325i_ Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 ja faen det er det vel.. min feil kom til å tenke på det når jeg fylte diesel før idag faktisk. hehe.
Hauso Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Bensinmotorer tar lite/ingen skade av og kjøre med litt diesel.Bensin i en dieselmotor derimot, ikke å anbefale. hva mener du med litt diesel? som i 10 liter diesel og 40 liter bensin? brenner ikke diesel på mye høyere temp enn bensin? og hvorfor funker det egentlig å kjøre på både bensin diesel og parafin på noen motorer? noen som vet ?
Ballder Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 En motor som er alt spisende, har nok litt lavere komp enn en rein dieselmotor vil jeg tro, og må vel også startes med bensin og kjøres varm før man kan kjøre videre på møllers tran. Har plugger disse motorene.
Hauso Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 okei, takker:P kom til å huske at jeg hadde sett noen sånne biler som gikk på ca alt som brenner.. haha:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå