Even84 Skrevet Februar 2, 2009 Share Skrevet Februar 2, 2009 Her for et par uker siden var jeg hjemme hos mine foreldre en tur. Da jeg skulle parkere bilen, lyste oljelampa for "lavt nivå" i noen sekunder og slukket igjen. Peilet olja og den var på minimum. 3 dager senere skulle jeg starte bilen hjemme, og da lyste lampa for kjølevæske noen sekunder. Kjørte bort til nærmeste bensinstasjon og oppdaget at påfyllingsenheten var tom. (vil jo si at det fremdeles er kjølevæske på tanken) Fylte på kjølevæske slik at det stod på maks, kjørte bilen et par mil, og parkerte. Dagen etter da jeg skulle på jobb, sjekket jeg om det var væske på bilen, og da var påfyllingsenheten tom igjen. Fikk NAF til å hente bilen og kjøre den opp på Bilsalongen dagen etter. De hadde den hele dagen, og en av mekanikerne kjørte den hjem og tilbake på jobb som er ca 5 mil t/r. De fant ingen ting. Men synes fremdeles det var underlig at det forsvant både olje og væske i løpet av 3 dager. Merker ikke noe til at bilen ryker noe særlig, ikke no mer enn det som er normalt vil jeg tro, og temperaturmåleren står nesten rett opp (en mm til høyre for rett opp). Men de sa at det ikke var farlig. Har hatt bilen i litt over en uke nå, og har ikke merket noe til det. Men lurte på om noen hadde en formening om hva detet kunne være? Noen snakket opp toppakninga, eller at det var fordi jeg ikke hadde luftet da jeg fylte på kjælevæske. Noe jeg ikke hadde snøring på at jeg skulle gjøre? Håper på noen gode svar. Har 1 år forhandlergaranti på bilen, så vil jo gjerne få fikset det om det er noe galt innenfor garantitiden. Even Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensen78 Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 Har samme problemet med min e46 318i 2001 mod. Kjøpt hos forhandler i juni 2008. Er det lang reklamasjon for sånne ting? Merker at det lekker under ekspansjonstanken/påfyllingsenheten for frostvæske. Kommer ut noen ledninger der. Lekasje ved føleren? Den gule oljelampa som kommer på i ti sek etter oppstart blir jeg ikke klok på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even84 Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2009 Har samme problemet med min e46 318i 2001 mod. Kjøpt hos forhandler i juni 2008.Er det lang reklamasjon for sånne ting? Merker at det lekker under ekspansjonstanken/påfyllingsenheten for frostvæske. Kommer ut noen ledninger der. Lekasje ved føleren? Den gule oljelampa som kommer på i ti sek etter oppstart blir jeg ikke klok på. Det tror jeg ikke det gjør hos meg.. har ikke sjekket det så nøye.. Men avventer å ser.. Den gule oljelampa er vekk hos meg nå.. ingenting lyser her nå... Sjekker du oljenivået regelmessig? Når det gjelder reklamasjonstid, er jeg ikke helt sikker.. jeg fikk med 1 års garanti på bilen, vet ikke hva du fikk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even84 Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2009 ingen som vet noe?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå