Xatta Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 Hei, har en BMW e46 fra 1999. Når jeg skal starte bilen og har tenningen i posisjonen rett før den skrur seg på så er lysene, så lyser batterilyset, oljelampa, og motor-ikonet. Skal motor-ikonet (gult) lyse? Iallefall: Bilen er importert fra Tyskland, og når jeg har bryteren i av-posisjon på lysene, så begynner de likevel å blinke, hver gang bilen "tikker". Startmotoren er helt død, men bilen bare "tikker", og blinker med lysene når jeg vrir tenningen i "start-posisjon". Er det noen som vet om en sensor kan ha slått inn, eller om det er noe galt med motoren og bilen prøver å "si ifra"? Har ikke målt spenningen på batteriet, men har ikke vært noe problem tidligere (temp ute nå er ca -5). Tips om hva det kan være mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 Tipper problemet løses med litt lading jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xatta Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2009 Hm, kan jo se om jeg får fatt i noen startkabler. Men har du da noen ide om hvorfor bilen "blinker" med lysene når jeg prøver å starte den (de skal egentlig stå av, siden bilen er importert, og bryteren av)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LodeRunner Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 Vært borti samme problem på en E60, da var det startsperren. Hørte bare febrilsk tikking når man vridde om tenningen. Så jeg tipper det er problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xatta Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2009 Hmmm, og hvordan får man "rettet opp" det? Verksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 prøv å lade batteriet ditt først:) hvis du har lite strøm får du ett stort spenningsfall i det starteren kobler inn, så stort at alle releene i bilen din kobler ut samme med releet til starteren å når den er koblet ut øker spenningen å får alle releene til å koble inn igjen. dette skjer om og om igjen så det blir som en hurtig tikking å alle lys i dashbord og rundt på bilen vil blinke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 Regner med at lysmodulen på denne bilen din også er en ganske innviklet sak, som styrer mye mer enn bare lyset. Blir det lite strøm, så er det lett for elektronikken og tøyse med ting man omtrent ikke kan forstå seg på. Ville anbefale og bruke batterilader, eller bare bruke kablene/annen bil kkun til og lade med. Tror det er en del med dårlig erfaring ved bruk av kabler som ikke er laget for "moderne" biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LodeRunner Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 Jepp, verksted som har utstyr til å programmere bmw. Hør med bmw forhandleren Tror ikke lysene hadde blinket sånn hvis det var lite spenning på batteriet, tyder mer på at det faktisk er startsperren spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xatta Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2009 Ok, skal kjøre dit bilen står og tar sjansen på å prøve med et par startkabler, hvis ikke blir det tauing til verksted og fiksing av startsperre/ev andre ting , men skriv gjerne innlegg fortsatt, så sjekker jeg på mobilen om det er noen flere tips etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LodeRunner Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 Du sjekker jo fort om det er batteriet. Bør måle ca. 12,4v ubelastet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWtotti Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 Garantert dårlig spenning på batteriet. Har samme bil, og har ikke veldig bra batteri, så dette skjer omtrent hver gang jeg jobber på bilen og døra står åpen i mer enn 5 minutter. Koble til startkabler fra ett annet batteri/bil og alt er i orden. Kan være lurt å skjekke ladespenningen som det er sagt før. Kan være en grunn til at det er lite spenning på batteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 Høres ut som samma problemet jeg hadde etter at cd-spilleren hatt stått på litt for lenge.. Da jeg skulle starte bile tikket det som bare F&%/", jeg smallt på med startkabler og den starta som en skudd =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xatta Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2009 LaMek har 100% rett. (og alle dere andre som antydet batteriet). Startkabler gjorde susen, så da er det nytt batteri i morgen. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå