Gå til innhold

Utkoblet defa alarm.., koble til ?

AlXz
 Share

Anbefalte innlegg

Har en Defa alarm i en bil.

Ser ut til at den er koblet ut, da den aldri slår seg på ihvertfall.

Har én fjernkontroll til denne, men den ligger uten batteri i bilen.

Dette er alt jeg har til alarmen, så den må vel kodes/programmeres på en måte??

Lys-dioden blinker når en dør er oppe, men ellers er alarmen helt passiv.

Lett å få aktivert denne igjen?

Og da helst uten problemer med å få den av igjen, eller fare for at fjernkontroll ikke funker mot alarm :P

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er vanlig at de er satt opp til å skru seg på selv, men det er vel mulig å velge det slik. Sett i batteri og prøv. Du må ha nødkoden for å koble til nye fjernkontroller. Du kan få koden fra en forhandler, hvis du oppfører deg bra og ser ærlig ut. :wink:

Min erfaring er at DEFA er bra. Og veldig kjekt hvis du har sentrallås, og ikke minst en gammel bil uten egen startsperre. Litt mer jobb å stjele.

Du finner manual for bruk og installasjon på nettet, tror jeg. Det finnes flere funksjoner på dem enn de fleste er klar over. Bl.a kan du se hvilken detektor som løser ut hvis det er problem med falske alarmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring bilradiospesialisten og les opp serienr som står på dema boksen. Da får du nødkoden. Slå så tenningen på og av 5 ganger, så begynner LED å blinke. Hvis koden er f.eks 55555 så lar du LED blinke 5 ganger, slår av tenningen, slår på igjen, lar blinke 5 ganger , slår av. osv, helt til den blinker raskt. Så holder du inne begge knappene på fj. kontrollen.

Jeg har en defa 8-serie tror jeg det er. Den er ganske gammel, men fungerer helt utmerket. Startsperre og alt:)

Så det er vel litt individuelt det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...