Frode_E30 Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Vet at man får en del bedre respons med puls split på 4 sylinder motorer, men hvor mye har dette egentlig å si på en 6 sylinder motor? Er snakk om en m20b25 med T4 grenrør. Om hvor mye forskjell er det på vanlig T4 og T4 puls split?
E36Cab1 Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Er som du sier mindre viktig på 6 sylindra motor,men har du en motor der du er ute etter raskest mulig spool-up på turbinen vil det utgjøre litt. Er på det laveste turtallet pulsene fra eksosen gjør seg gjeldene,høyere opp blir det mer konstant eksosstrøm av en 6 sylindret kontra en 4 syl.
Frode_E30 Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 Hadde håp om å lade noen hundre rpm tidligere.. Mulig det går!
oddis Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Ta i betrakning hvilken pris det vil koste. Idag kan man vurdere å bytte ut turboen til fordel for en bedre og raskere, uten å bruke altfor mange tusen. Turboteknologien tar tigersprang om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå