Svensson Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Har en stygg mistanke om at glødepluggene i bilen er temmelig dårlige, har derfor kjøpt inn nye plugger og gummipakninger er bestilt. Tenkte først å drite i ringene, men etter en prat med BMW Drammen i dag så fant jeg ut at jeg skulle bestille det. BMW skulle forresten ha den nette sum av 3318 for bytte av plugger, men årsaken er jo at innsuget må tas av.(men fortsatt stiv pris) Her ligger mitt problem. Skrudde ut alt av bolter og muttere fra manifolden i går kveld, men manifolden satt bom fast!! Helt umulig å rikke, så måtte montere alt igjen med uforrettet sak. Var så ille at jeg stod med et bein på hvert dempertårn og reiv i den. Så kan noen gi meg tips, eller hjelp til å få av manifolden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svensson Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2009 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Mitt råd er ta av alle skruene eller la noen som kan skru gjøre jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525i1991 Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 rustløser og god tålmodighet er tingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 rust løser på plast har ikke så bra virkning nei du må få løsna allee mutteran. eventuelt la noen som kan dette jøre jobben! godt tips. demonter det meste av deksel så kjøre "idiot" sånn at motorn blir skikkelig varm så demonterer du innsug så løsner du glødepluggan. grunn før at du bør varmkjøre er at disse kan sitte så inn %&%&&/ å da slit du! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525i1991 Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 manifoild i plast? javell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B3KK15 Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Hørtes intressant ut med manifold i plast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525i1991 Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 det samme tenkte jeg:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 de fleste innsugs manifolder på nyere bmw er såvidt jeg veit i plast? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525i1991 Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 høres rart ut men skal ikke si noe på det da jeg iallefall ikke kan noe særlig annet enn M20 og e30;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Jepp, manifolden på 320d er av plast.. M47 motorene.. Min manifold på M52TU og M54 motorene er også i plast Men nok OT, på min gamle 320d så satt den så jævlig godt inntil. Så kjørte den rimelig varm først ja, før jg demonterte den. Tok meg vel 30 min med lirking og pressing for å få den ut.. Helt sjukt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svensson Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2009 Takker for tips og triks Tripled Skal få testa ut dette i løpet av uka tenker jeg..sparer som sagt over 3 lapper på å gjøre det selv er det 18nm skruene på manifolden skal sitte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå