Gå til innhold

Demontere Manifold på 320D.

Svensson
 Share

Anbefalte innlegg

Har en stygg mistanke om at glødepluggene i bilen er temmelig dårlige, har derfor kjøpt inn nye plugger og gummipakninger er bestilt. Tenkte først å drite i ringene, men etter en prat med BMW Drammen i dag så fant jeg ut at jeg skulle bestille det. BMW skulle forresten ha den nette sum av 3318 for bytte av plugger, men årsaken er jo at innsuget må tas av.(men fortsatt stiv pris)

Her ligger mitt problem. Skrudde ut alt av bolter og muttere fra manifolden i går kveld, men manifolden satt bom fast!! Helt umulig å rikke, så måtte montere alt igjen med uforrettet sak. Var så ille at jeg stod med et bein på hvert dempertårn og reiv i den. Så kan noen gi meg tips, eller hjelp til å få av manifolden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rust løser på plast har ikke så bra virkning :lol:

nei du må få løsna allee mutteran. eventuelt la noen som kan dette jøre jobben!

godt tips. demonter det meste av deksel så kjøre "idiot" sånn at motorn blir skikkelig varm så demonterer du innsug så løsner du glødepluggan. grunn før at du bør varmkjøre er at disse kan sitte så inn %&%&&/ å da slit du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, manifolden på 320d er av plast.. M47 motorene.. Min manifold på M52TU og M54 motorene er også i plast ;)

Men nok OT, på min gamle 320d så satt den så jævlig godt inntil. Så kjørte den rimelig varm først ja, før jg demonterte den. Tok meg vel 30 min med lirking og pressing for å få den ut.. Helt sjukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...