Verciani Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Trenger hjelp med å finne ut hvorfor min 324 td trekker svært dårlig , Hadde trodd det var dieselpumpa som var gåen , så bytta denne .. men uten noe merkbar forsjell Eneste forsjell etter pumpebytte var at bilen ikke var så tungstartet lenger .
bmw530d99 Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Det er ikke så enkelt å gi en god diagnose... Men for å starte enkelt: Sjekk luftfilter og dieselfilter. Dersom du har mye sort eksos ved pådrag tyder det på at den får for lite luft i forhold til diesel, og det kan komme av tett luftfilter eller svekket turbo. Dette kan også komme av dysedrypp. Kontroller åpningstrykk og spredning på dysene. Dersom den ikke har røyk kan det skyldes tett dieselfilter. Dette kan også komme av feil timing, pypisk en tann feil på registeret. Kam eller dieselpumpe. At den drar dårlig kan jo også skyldes dårlig kopresjon. Ta en lekasjetest.
Verciani Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 Har stillt inn registert riktig nylig , så den er riktig . Den har en ganske hvitaktig eksos , vertfall når den er kald .
bmw530d99 Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Kjør den varm og se etter røyk ved belastning. Dersom du har rent luftfilter og dieselfilter og den har røyk ville jeg sjekka slanger mellom turbo og manifoild (trykksiden). Ble den plutselig svak?
Verciani Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 Skal sjekke det . Den har vært slik siden før jeg overtok den ..
Verciani Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 Ingen andre som har noen relevante tips eller tanker før jeg sjekkker noe som helst ?
Tore Diesel Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Har du hatt bilen lenge nok til å vite om den bruker noe særlig olje, og evt kjølevæske?
Verciani Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 Lenge nok til at den ikke bruker noen av delene
evydaman Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Hadde det samme problemet på min 318tds. der var toppen sprukket. men jeg hadde heller ikke noe forbruk av vann eller olje. men, jeg hadde pitte litt olje i kjølevannet og lufttrykk i ekspansjons tanken. kan jo kanskje trykk teste motoren?
Verciani Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Skrevet Februar 6, 2009 Skal prøve å få trykktestet denne så snart som mulig Takker for svar !
ThomasB Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 i og med at dette har vært min bil er det vel på sin plass at jeg svarer. -Ta av innsug, se etter struping som følge av mye sot fra ERG ventil.
Verciani Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 Har hatt av innsug nå å sett , litt sot er det , men ikke så mye at det skulle utgjøre noen slags forsjell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå