kalandseidet Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Har problemer med bremsetrykk på min 850 1992 mod. Ved normal bremsing er pedal helt fin.Men må jeg trykke pedal fort inn er den helt hard,og bremseeffekt kommer noen sek etterpå.Pedal siger også i bunn om jeg står i ro og holder gjevnt trykk. Har hørt det kan være en bremsetrykkregulator.Også kalt "bombe" Trykkreservoar el.Noen som har noen tips eller erfaring??? Kommer også et rødt lys i instrument hver gang jeg tar på bremsepedal.Forsvinner etter 1/2 sekund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 At pedal siger til bunn pleier å tyde på innv. lekkasje i hovedsylinder. Antar seff at du har ingen utvendige lekkasjer vel og merke! Men det kan også være luft i systemet som en ikkje har fått ut,noen biler med ABS er ofte vrien med dette og en må kjøre en litt spes prosedyre for å få lufta desse. Hva symbol er det røde lyset da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalandseidet Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2009 Er ikke noe lekkasje fra bremseveske.Nivået er det samme hele tiden. Virker som det er lufttrykk som blir borte.Er jo veldig spesielt bremsesystem på 850.Bremser er luftet mangen ganger og ikke noe galt der.Problemet ligner på denne linken. http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=17 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Ådu,er det sånn akkumulator i dette systemet alså? Trodde det kun var Citroen og div trucker osv som hadde slikt eg hehe.. Kan ikkje uttale meg om dette,trodde det var "standard" system i 850 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Er nok akumulatoren din som gjør at den blir hard under hard oppbrems. Da klarer ikke pumpa etterfylle olje fort nok. Er samme systemet på E28. Men at den pedalen siger inn er nok premse pumpa di som har innvendig slitasje. Så bremseveska siger saakte forbi o ringen inni der. Overhal den eller bytt. Anbefaler det siste. Den må trykkes inn bremse veske i unnenfra på luftenippelen. Kan være vanskelig å få til hvis du ikke har utstyr. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå