Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med et kjøleproblem en stund nå, fått luft i kjølevannet og vannet steg i beholderen når jeg tokk av lokket. termostat og vannpumpe er seff byttet og alt var luftet ettertrykkelig. Funket fint en stund, men så begynte tempen å stige. Kunne gjerne kjøre noen mil. Kunne holde den litt i sjakk en stund ved å gi mye gass. Syns jeg hadde antydning til hvit eksos på slutten..

Så nå tok jeg av toppen, regnet med at toppakningen var gåen eller at jeg hvertfall kunne se noe. MEN alt ser fint ut, ingen skader eller noe i verken blokk, pakning eller topp.

Forresten så har jeg verken olje i vannet eller vann i olja..

Noen formening om hva/hvor jeg kan se etter, Kna det være sprekk innvendig kanskje? Må i tilfelle på verksted å trykktestes?

Takknemlig for svar:)

Skrevet

Hvorfor trykk-testa du ikkje systemet FØR du tok av toppen da,da hadde du fått indikasjoner på sjølve problemet ?!?

Men når du har kommet sålangt og ikke ser noen synlige skavanker verken på pakning eller noe annet,er det ikkje dumt å trykkteste toppen viss du er usikker...

Skrevet

Ja det var jævlig teit for jeg kjøpte utstyr til å teste via plugghullene.. Men det kan jo være noe som ikke er tett i toppen selvom den testen ikke hadde visst noe feil..

Evt noen som vet om noen her i nærheten, Vestfold(Sandefjord/Tønsberg) som gjør dette? Evt Larvik motor?

Skrevet

Det var trykktesting av kjølesystemet eg mente,var ikkje lekk.test eller komp. test eg tenkte på ettersom dette gir ingen eller feil indikasjon på toppakningsproblem fordi trykkfall/forskjell kan være forårsaka av stempelfjærer og/eller syl. slitasje,utette ventiler etc..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...