Gå til innhold

325 e36 kompressor, mangler trykk`??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har problem jeg ikke vet hva er med motor.. Kompressoren lader og sviver fint! MEN får ikke noe mer effekt eller guff på motor, kan det være falsklufft etter innsugspjeldet? kompressoren går rundt uten noe form for ulyder og den slags og motor går rent og pent uten fjussk. men hvor blir det av trykket?? det er ikke noe tap mellom kompressoren og innsugspjeld! bilen ble kjøpt av meg med dette settet montert! noen råd tips? er ESS kompressor

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

det er jeg usikker på.. Tror dette ble kjøpt som et komplett "sett" med grenrør chip og kompressor! aner ikke hva mer som er gjort med motor! men er veldig rart når kompressoren lader inn til spjeld uten tap av trykk, og motor går helt rent uten fjussk. men uten noe mere effekt osv!

Skrevet

er rart at dette ikke skulle ladet. dobbelsjekk om det ikke lekker under innsug eller noe. bruk startgass og spray rett under innsug der slangen til tomgangs regulatoren sitter. hvis det ikke er noe lekk noen plass så er enten ladehjul på pressen feil eller så er det noe gale med pressen. ville uansett sjekket begge ladehjulene og ringt ess og sjekket med de ka dimmen skal være.

Skrevet

falsklufft/lekkasje etter innsugspjeld er vel det eneste jeg kommer på at det kan være.. men om det er det så må det være veldig rart at den går som den skal med eventuell lekasje?.. Om bensintrykksreg ikke var skifftet, skulle dette kune føre til fullt effekt tap å at den jikk som orginalt? selv med trykk på komp

Skrevet

skal vel lade uansett og viss dette er et ess sett så antar og håper jeg det er byttet programvare og dyser på dette settet og dermed ikke bruk for bensintrykks regulator ellers så er man på meget tynn is for de org dysene er på 192cc.

Skrevet

skjønner, nei jeg vill tro at det var med i settet og er monntert! i og med at det er chip grenrør osv.. må legge til at jeg har ikke skrudd på bil eller vært av med innsug el. vet bare at komp er iorden og lader trykk inn til spjeld

Skrevet

er ikke monntert trykkmåler desverre så aner ikke.. men har vært av med innsugs slangene mellom komp og innsug, så vet det er trykk ut av viffta

Skrevet

sjekk en slange under innsuget som går til tomgangs regulatoren. denne slangen er bare dyttet innpå et lite rør hvor dette røret er klipset innpå innsuget. har 5 innsug liggende hvor dette klipset er knekt så kan jo lekke her???det er rett etter spjeldet.

Skrevet

Vil anta kompressoren er dimensjonert for denne motoren og med rett reimhjul slik at den faktisk får overtrykk ved belastning ?!?

Vil anbefale deg å få målt det faktiske trykket ved belastning for å se hvor problemet ligger.

Skrevet

det er gått mulig! tror nesten jeg må slå fasst det er lekk etter spjeldet som er skyld i det.. Går ikke på tomgang når den er kald og "jokker" på lavt turtall, ( gassen blir liksom av/på ved lavt turtall )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...