Stian_B Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Heisann noen som veit hvordan det er med godkjenning av skrudd helbur i gate reg. bil??? Vurderer å importere en bil med bur, dette er godkjent i vognkortet i der bilen er reg per dags dato? får man det da godkjent i norge?
525i1991 Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 du får ikke godkjent veltebur i biler i norge
Robbi3 Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Og ihvertfall ikke helbur =) Noen unntak er vel halvbur, men da må du ha banelisens på bilen eller no sånt tull?
525i1991 Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 har ikke hørt om godkjent halvbur heller, men skal ikke nekte:P det er vel NBF lisens du snakker om;)
Stian_B Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Skrevet Februar 5, 2009 oki får svar fra biltilsynet i morgen, trodde det blei noe annet når det allerede var godkjent i vognkortet i landet den importeres fra.
Robbi3 Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 325ix1987 - Du har vel rett, NBF lisens eller noe slikt Og jo, har jo sett biler med halvbur regga på veien.. Men det er jo litt gammel nå da, kan hende det har kommet nye regler som hindrer dette.
///Mysild Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 får ikke registrert dette lenger.... du må evt ha et bur som du lette kan ta inn og ut... ingen bur overhode blir godkjent etter 1.1.2008 om jeg ikke husker veldig feil...
Alex88 Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 får ikke registrert dette lenger.... du må evt ha et bur som du lette kan ta inn og ut... ingen bur overhode blir godkjent etter 1.1.2008 om jeg ikke husker veldig feil... Synes jeg også har hørt det, men kan ikke bekrefte det jeg heller Mysild
///Mysild Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 *søker i forumet* står litt her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=9 ... +godkjenne her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... +godkjenne og her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=9 ... +godkjenne så vil trekke konklusjonen at nei, det får du ikke, om du vil ha hvite skilt på bilen!
Ellingsen B. Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Jeg har godkjent halvbur i min bil fra Wichers. Om det er lov å godkjenne nå vet jeg ikke, men har hørt det har blitt vanskeligere (var VANSKELIG før også)
Mr.Silver Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Får man ikke med alt som står i vognkortet der bilen er importert fra?
R Andersen Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Får man ikke med alt som står i vognkortet der bilen er importert fra? Nei, og jeg har hørt om folk som har måtte fjerne buret i en orginal Porsche GT3 RS ved import (Dette er biler som kommer orginalt med bur). Utrolig at Biltilsynet kan gjøre noe slikt..
Ellingsen B. Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Får man ikke med alt som står i vognkortet der bilen er importert fra? Nei, og jeg har hørt om folk som har måtte fjerne buret i en orginal Porsche GT3 RS ved import (Dette er biler som kommer orginalt med bur). Utrolig at Biltilsynet kan gjøre noe slikt.. Det er helt utrolig hvor firkantet de kan være. Bekjent importerte en ny Dogde Pickup fra USA. Den kunne ikke godkjennes i Norge fordi bilen hadde gitter bak fører/passasjer selvom det stod i reglene at alle biler må HA gitter. Bilen stod i 1år før han fikk til godkjenning siden de nå har skrevet om denne regelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå