Gå til innhold

E87 Business CD/Radio AUX-problem


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en 04' 116i E87.

I den sitter det en BMW Business CD/Radio - samme som tilsvarende årsmodell 3-serie har.

Spilleren er original - ingenting av hifi er tatt ut av bilen.

Jeg har dog installert og avinstallert en forsterker + sub i bagasjerommet ved å kutte opp signalkabelen til den ene bakhøyaleren og bruke en konverter fra bilradiospes til å gjøre det om til Line Out.

I forbindelse med salg koblet jeg denne installasjonen ut.

Installasjonen er kanskje ikke relevant i dette tilfellet - det kan ha vært tilfeldig, men vanligvis finnes det 3 moduser i den spilleren som sitter i bilen: Radio, CD og AUX (mini-jack under armstøtta i midten.)

Nå er det plutselig kun TO moduser, Radio og CD. AUX er mystisk forsvunnet. Noen som har peiling på hva dette kan skyldes, og hvordan jeg kan rette opp i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har akuratt det samme problemet. Prøver å koble til min iphone med minijack -> minijack, men får ikke AUX valget opp.

Skal man kunne velge AUX uavhengig av at noe er tilkoblet? Eller fungerer det kun hvis den får signal?

Jeg kan også kun velge mellom radio og cd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Stemmer det.

Og det er nok riktig at de må kode opp hele bilen, BMW la om for noen år siden slik at alle moduler oppdateres samtidig, og alltid vet om hverandre. Vet de hadde trøbbel her i Tønsberg med noen X5er rett etter dette skjedde, fordi det kunne ta opp i 9 timer bare å kode opp en liten tulleting som lys. Var vel da de innførte optisk overføring for å unngå det greiene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så ville jeg bare nevne at du skal kunne velge AUX selv om man ikke har noe som er tilkoblet. Slik er det ivertfall i min E87 med navi business.

Takk for info! Da beviser det at problemet sitter i software.

Stemmer det.

Og det er nok riktig at de må kode opp hele bilen, BMW la om for noen år siden slik at alle moduler oppdateres samtidig, og alltid vet om hverandre. Vet de hadde trøbbel her i Tønsberg med noen X5er rett etter dette skjedde, fordi det kunne ta opp i 9 timer bare å kode opp en liten tulleting som lys. Var vel da de innførte optisk overføring for å unngå det greiene der.

Huff, koster da altså 3500 for å få AUX til å fungere. Da skal jeg klare å leve uten. Synes det virker helt tåpelig at en slik funksjon bare skal forsvinne fra stereo'en. Dette burde da BMW ta på sin kappe synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...