SpiderPig Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 har en e36 318is coupe, 92mod. el. motoren til fører vinduet er ikke helt god, hver gang man trykker på knappen går ruta 2 cm. opp eller ned, ikke lenger, uansett hvor lenge du holder inn.. noen som har vært borti noe lignende?
Captain Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 At takluke ikke virker kan være flere ting. Går ut ifra at du har elektrisk takluke og ikke sveiv. Brudd i ledningsnett, el.motor som er ødelagt, luka kan være rustet fast eller kilt seg på en eller annen måte. Hører du noe lyd fra den når du prøver å kjøre den? El. motoren til førervinduet kan være i ferd med å ryke, evt kan klemsikringen kutte strømmen, men da skulle det vært mulig og kjøre det helt opp og helt ned, men kun et par cm av gangen. Hvor holder du til hen? Bor du i Oslo-området ville jeg ha tatt meg en tur innom Alf Lie Motor på Furuset.
SpiderPig Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Skrevet Februar 5, 2009 Bor i trondheim, takluka er fixa, var releet som var dålig. Begge el. motorene til rutene er litt rar. vanlig på e36?
Captain Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Har hatt problemer med el.vinduet på en e36 cab jeg hadde, der var det klemsikringa som slo ut. Virker som symptomene på bilen din er noe annet.
SpiderPig Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Skrevet Februar 6, 2009 Så ingen har peiling på hvorfor fører vinduet bare beveger seg 2cm om gangen når jeg trykker på knappen?
Captain Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 I første innlegget ditt skriver du at problemet er på førersiden, men nå er det passasjersiden? Spiller forsåvidt ingen rolle, vinduene er jo like. Hvis vinduet går kun et par cm hver gang du trykker på knappen kan det være at det møter for mye friksjon, og dermed tror at noe er i klem. Har inntrykk av at mange har hatt lignende problemer med coupe/cab. Det første jeg vil prøvd (for det koster deg så godt som ingenting) er å smøre inn listen i framkant av bakvinduet med silikon, slik at framvinduet glir mot den med mindre friksjon. På e36 cab'en jeg hadde var dette nok til å løse problemet.
SpiderPig Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Skrevet Februar 6, 2009 skreiv feil jeg, er på fører vinduet ja.. kan prøve å smøre opp lista etterpå jeg, selv om jeg tviler litt på at det er problemet.. siden virker ikke som noe går tregt eller noe, kan det ikke være den føleren som viser når ruten er helt opp som er litt sliten da?
2takt Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Typisk feil på de der, hadde det på min passasjer rute også. Enten så er det bare magneten inni dørheisen som har falt ned fra der den skal ligge, eller som det var i mitt tilfelle så var det en del inni heisen som var litt løs/knekt.
SpiderPig Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Hvordan gikk det? Prøvde du å smøre opp? Prøvde å smørre den skinna du snakka om, men hjalp ikke
SpiderPig Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Typisk feil på de der, hadde det på min passasjer rute også. Enten så er det bare magneten inni dørheisen som har falt ned fra der den skal ligge, eller som det var i mitt tilfelle så var det en del inni heisen som var litt løs/knekt. har du gidda å vise meg hvor det du mener er? hvis jeg tar noen bilder?
2takt Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=148 Hvis du går inn på den siden så er det bilder av hva jeg snakker om helt nederst Og hvis du må kjøpe deg ny vindusheis (som jeg måtte) så sørg for å få deg en med samme type kontakt som den du har, jeg kjøpte først en litt nyere og den hadde annen kontakt :\
SpiderPig Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=148Hvis du går inn på den siden så er det bilder av hva jeg snakker om helt nederst Og hvis du må kjøpe deg ny vindusheis (som jeg måtte) så sørg for å få deg en med samme type kontakt som den du har, jeg kjøpte først en litt nyere og den hadde annen kontakt :\ tror magneten min er fin men tok et bilde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå