Gå til innhold

9.5/19 foran på E39

Ghosterix
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

(Har lest gjennom felgtråden, men fant ikke helt det som er relevant for meg)

Er det noen her som har erfaring med å kjøre med 9.5/19 felger både foran og bak på E39 ? Jeg leker med tanken på å prøve det for å kunne kjøre med lik kant foran og bak, men det er jo helt klart litt bredt med 9.5 foran.

Jeg har funnet litt diskusjoner rundt dette på M5board og der er det flere som kjører med et slikt oppsett så det er plass. Men min bil er senket 40/20 i motsetning til de jeg har funnet...så det kan fort bli litt trangere da. Vil ikke ha det slik at det subber hele tiden.

En idé som jeg har for å kunne teste er rett og slett å skaffe meg spacere til vinterfelgene for å prøve å presse ut og se. Jeg kjører med de originale type 5 / rc090 eller hva de nå heter :) ... 8/17 et20 med 225/45/17.

9.5" med et20 vil bli ca 19mm mer ut og inn, så ved å montere en 20mm spacer vil jeg kunne teste klaringen...eller har jeg et hull i teorien min?

Det er ikke tilfeldigvis noen som har spacere i 20mm liggende som kan selges?

Her er forøvrig et par bilder av 2 som begge har 9.5/19 og 275/30 hele veien rundt. De har forresten Beyern Mesh som er en av felgtypene jeg har tenkt på...

Begge disse har et15 foran, mens den sorte har et15 bak og den hvite et25..

Jeg synes det ser ut som om det er bedre plass foran på den hvite selv om begge har et15....et25 foran er ikke mulig, da vil det ta i demperen.

50627fxkpsg5jtv9rs1j.jpg

pq9nb1sfvq5czm0watke.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt nye felger nå.. Zito 19" ET20. jeg skal ha dette på min E39. Har ikke senket den. Hadde tenkt meg 235/35-19 foran og 265/35-19 bak.. Vil jeg ha behov for spacere da?

Du vil ikke ha behov for spacere nei, men om du vil, kan du bruke det, for å få hjulene litt lengre ut, men ikke nødvendig.

Kjøre selv de hjula på min e39 touring,, senket den da, å hadde aldri noe problemer med det.

Ang dekkvalg, gå for 265/30-19 bak.. ikke 35..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt nye felger nå.. Zito 19" ET20. jeg skal ha dette på min E39. Har ikke senket den. Hadde tenkt meg 235/35-19 foran og 265/35-19 bak.. Vil jeg ha behov for spacere da?

Du vil ikke ha behov for spacere nei, men om du vil, kan du bruke det, for å få hjulene litt lengre ut, men ikke nødvendig.

Kjøre selv de hjula på min e39 touring,, senket den da, å hadde aldri noe problemer med det.

Ang dekkvalg, gå for 265/30-19 bak.. ikke 35..

Pleier det ikke å være omvendt? altså 35 bak og 30 foran evt? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...