tha Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 har hørt at d er en smal sak og bytte insug, for å få noen extra hester ut av denne:) hva anbefales? og hvor kan jeg finne det
Toro Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Jeg har forresten ett liggende som jeg aldri har fått tid til å montere selv. Men usikker på om jeg vil selge det, må jo prøve å få det på en eller annen gang Har sett fler som har hatt sånne til salgs her inne
LianLi Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Det er M50B25 manifoldet det skal byttes til ja, men det er ingen smal sak, det skal flere modifikasjoner til for at det blir bra, det er overhode ikke noe bolt-on. Om du har noe fingernemme kunskaper og ved hjelp av en DIY på nettet så skal det være mulig å få det til. Jeg kjøpte et ferdig modifisert et har det selv på en 328 motor da denne også har samme innsuget som 323 motoren. Disse m52b25 (323/523) motorene er oppgitt til 170hk men i realiteten benkes de til 180/185 har jeg sett, BMW har bare satt 170hk slik at det skal se ut som det er større forskjell mellom 323 og 328. Vet ikke om det er verdt bryet i en 523, ville heller hatt litt bedre mellomregister enn de ekstra 10hkene helt på toppen.
Vanilla_ninja Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Du vet ikke tilfeldigvis om noen slik DIY på nett? Jeg har søkt litt kjapt, men ikke funnet noe særlig. Men for å ta opp det med å sette det på en M52: hva vil du si blir ulempen med å bytte manifold i forhold til den originale?
LianLi Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Har sett en slik DIY før et sted, men husker ikke nå lengre desverre. Man mister litt moment i mellomregisteret ved å sette på m50b25 manifoldet, på 328 motoren merker man merkbar effektøkning fra 4500rpm og opp til 6000rpm, etter dette er kammene begrensningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå