Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer jo heilt ann på hvordan kammen står i toppen det,veit om fleire bilmerker der man må av med toppen ,pga at kammen må føres ut mot torpedoveggen!

Skrevet

mye mulig den må det.. har igrunn null peil på det.. aldri åpna en motor i hele mitt liv før .. så knoter litt.. kanskje få rivd ut hele motorn imorra:)

Skrevet

Er ikke det største problemet å få ut kammen på M40, er bare å løsne fordeleren (tre skuer), ta av alle plastdekselene, skru av rotoren, og løsne alle skruene rundt toppdekselet og løfte av lokket. Så må man demontere et oljerør som går over "klemmene" som holder kammen på plass. Demonter festene og reimhjulet til og vips er den ute.

Det står godt forklart i Haynes hvordan man skal gjøre byttet, men vær klar over at det trengs et spesialverktøy for å låse av kammen i TDC-posisjon (som du seff må sette motoren i før du tar av ut kammen). Tror du må slakke strammehjulet på registerreima også slik at den blir lettere å sette på.

Ingen lett jobb direkte, bytt motor heller;) M40B18 er sikkert ikke vanskelig å finne i god stand;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...