xato89 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 noen som har peil? har løsna det jeg ser jeg kan løsne.. må jeg i tilleg ut med toppen?
Tuftn Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Det kommer jo heilt ann på hvordan kammen står i toppen det,veit om fleire bilmerker der man må av med toppen ,pga at kammen må føres ut mot torpedoveggen!
xato89 Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 mye mulig den må det.. har igrunn null peil på det.. aldri åpna en motor i hele mitt liv før .. så knoter litt.. kanskje få rivd ut hele motorn imorra:)
kristols Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Er ikke det største problemet å få ut kammen på M40, er bare å løsne fordeleren (tre skuer), ta av alle plastdekselene, skru av rotoren, og løsne alle skruene rundt toppdekselet og løfte av lokket. Så må man demontere et oljerør som går over "klemmene" som holder kammen på plass. Demonter festene og reimhjulet til og vips er den ute. Det står godt forklart i Haynes hvordan man skal gjøre byttet, men vær klar over at det trengs et spesialverktøy for å låse av kammen i TDC-posisjon (som du seff må sette motoren i før du tar av ut kammen). Tror du må slakke strammehjulet på registerreima også slik at den blir lettere å sette på. Ingen lett jobb direkte, bytt motor heller;) M40B18 er sikkert ikke vanskelig å finne i god stand;)
AlXz Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 "Frosty" her på forumet byttet kam, løftere og reim på noen timer..., søk litt
xato89 Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 ok. .for alt det er også løsnet.. men den "sitter fast" .. får prøve å lese litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå