Gå til innhold

motorbytte fra 2liters til 2.5 i e36

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 325 motor og girkasse stående på rot,

lurer på om det er mye mikk makk å bytte ut 320motoren mot 325motoren? me tanke på ledningsnett å sånn?

Skrevet
har en 325 motor og girkasse stående på rot,

lurer på om det er mye mikk makk å bytte ut 320motoren mot 325motoren? me tanke på ledningsnett å sånn?

spørs på vanos osv.

Skrevet

En vanos motor kan settes i en bil som ikke har vanos fra før uten å gjør en eneste modifikasjon. Plug and play.

Forutsetter at 325 motoren har ledningsnettet sitt komplett med motorhjernen

Er bare å bytte det.

Skrevet

Vannlås? vanos?

Regner med det går den andre veien og men det har jeg ikke prøvd.

Det er nok ikke om det vanos eller ikke som er problemet, men om det er EWSII på motoren eller ikke.

Men tror det skal gå det også.

Skrevet

er det utrolig lett??hmm må jo på biltilsynet med bilen. sikkert bare fordi jeg er bergenser jeg er litt negativ til å godkjenne. siden de folka som skal godkjenne ikke har eller vil ha noe med dette og gjøre. men men. i bergen er det best og hive motoren nedi og holde keft. hehe

Skrevet

dette er snakk om en 91mod 320 som skal ha en 325 91mod motor i seg, begge er vell utn vanos? kan jeg bruke det samme ledningsnettet men kansje bytte hjerner?:S

Skrevet

I 95% av tilfellene så følger det med ledningsnett på motoren og som regel også hjernen som hører til motoren så det er ikke noe problem.

Begge er uten vanos ja, du bør helst bruke 325 hjerne på 325 motor og 320 hjerne på 320 ja.

• 3 weeks later...
Skrevet

jeg har kjøpt 320 med 325 motor, men bilen er 92 modell og motor 91 modell, men ikke papirer på den, funker det bare ikke å si til biltilsynet at motoren er 93 modell eller noe sånt?:P hvordan skal de sjekke?

jeg var i tankene på å bygge om en e30 316 til 325 24v altså med motor ifra e36. å var i kontakt med biltilsynet, da sa han at han bare trengte årmodell på motor..

• 1 month later...
Skrevet

og uten godkjenning under en krasj.. spesielt vist et liv skulle gå tapt eller stor skade på person og/eller bil.. så er du gjeldsslave for resten av livet siden forsikringsselskapet blir å nekte å betale deg et øre siden det ikke er godkjent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...