Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Selv om termostaten er gåen vil du ha en pilotstråle i ekspansjonstanken!

Men nå vet jeg at mange har plagdes med luftinga av BMW motorer..

Selv har jeg lufteskruen åpen og påfyllingslokket helt til jeg har fått driftstemp på hele motoren....Gir gass på gasspjeldet, då er jeg sikker på at jeg får ut all lufta. Funka hvertfall hest når jeg gjorde det på min bil sist gang.

var det slik at termostatnålen bare plutselig gikk over til rød då?

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

back to square 1 , vi skal hjelpe deg vi : sjekk dette

1.gikk nålen helt til rød eller bikket den litt over ?

2. Har du frostvæske i bilen ?

3. Varme i kupeen ?

4. Jager/fusker motoren ?

5. kjør bilen til den er varm ; kjenn på stort rør inn til toppen av ekspansjonstanken fra motor blokk(varmt rør). Er denne like "hard" som røret fra undersiden av radiator til termostathus (kaldt rør) ?

6. Hvit røyk bak ?

7. åpne olje lokket og lukt. Lukter det brent pizza ?

ja og nei, kanskje eg kan hjelpe deg. :wink:

Skrevet

først å fremst må jeg takke for stor hjelp og gode forklaringer :D

men det var faktisk så gærnt.

det var rett å slett at det var alt for lite frostveske. så er jævli flau akkurat nå.... :s

mn tusn takk gutter nå vet jeg hvert fall hvordan man finner ut om toppakningen er gåen :D hehe

Skrevet
Det er ikke alltid toppakning, når noe er galt. : )
Sjeldent er heller ordet. Du er ikke første mann som trår i den grøten på vinteren. Overnervøs og da blir det fort slik. Men fint å huske til en annen gang.

Forøvrig, kan du være så grei å endre overskriften på tråden tilbake til den originale eller noe som er søkbart via søkemotoren på siden? Tråden kan jeg aldri tenke meg at blir slettet eller stengt, for dette er noe flere drar nytte av, så lenge de finner igjen tråden. F.eks en overskrift inneholdene "toppakning" hadde vært det ideèlle.

Skrevet

Forøvrig, kan du være så grei å endre overskriften på tråden tilbake til den originale eller noe som er søkbart via søkemotoren på siden? Tråden kan jeg aldri tenke meg at blir slettet eller stengt, for dette er noe flere drar nytte av, så lenge de finner igjen tråden. F.eks en overskrift inneholdene "toppakning" hadde vært det ideèlle.

Dette er jeg helt enig i! Ser det har blitt et lite fenomen i det siste at folk absolutt skal ha tråden stengt etter at problemet er løst. Det kan jo tenkes at det er noen andre som har eller kommer til å få samme problem, og da er det som Fliid er inne på, kjekt å kunne søke opp emnet igjen senere. Derfor bør trådstarter endre overskriften igjen!

Skrevet
Det er ikke alltid toppakning, når noe er galt. : )
Sjeldent er heller ordet. Du er ikke første mann som trår i den grøten på vinteren. Overnervøs og da blir det fort slik. Men fint å huske til en annen gang.

+1! Masse visdomsord som kan søkes opp igjen. For du er ikke den første og helt sikkert ikke den siste som tror topp-pakningen har gått selv om den ikke har gjort det!

Skrevet
først å fremst må jeg takke for stor hjelp og gode forklaringer :D

men det var faktisk så gærnt.

det var rett å slett at det var alt for lite frostveske. så er jævli flau akkurat nå.... :s

mn tusn takk gutter nå vet jeg hvert fall hvordan man finner ut om toppakningen er gåen :D hehe

:applause:

men nå kan det hende du har svekket toppakningen ved at du overopphetet den for lenge... sorry men BMW er gjerne ikke den beste førstegangsbilen.

Skrevet
jeg har ikke varmet motoren mer enn den gangen på lørdagen då den gikk over på rød. så skulle tro at alt er i ordn :)

det er ikke kor mangen ganger , det er kor lenge. Men, disse motorene skal jo tåle ganske mye da.

Skrevet

Må ikke skremme trådstarter unødvendig da.. Er meget sikker på at trådstarter tyr til forumet om det nå viser seg å bli noe tull med temperatur, igjen. Og da kan man spekulere. Sorgene må man ikke ta på forskudd, da blir det å eie bil bare ekstra bryderi/hodeverk. Serlig når det gjelder toppakning, da dette er ett meget fryktet tema, for de fleste. ; )

Skrevet

som sagt så tåler disse motorene mye. Bemerk deg at kjølesystemet er svært viktig å holde i orden i BMW motorer, og det er billig. Driiter man i det kan det koste deg tja toppakningen og masse penger. Sjekk kjølevæske nivå jævnlig og etterfyll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...