Gå til innhold

Bilstereo i e34. BILDER!


Anbefalte innlegg

Da ble det den enkle og dyre måten med stereo i m5 en. Jeg hadde et svakt øyeblikk der jeg stakk innom bilradiospesialisten. etter en hyggelig stereoprat med høvdingen der, så ble det gjort avtale om bygging, og komponenter ble valgt ut. følgende oppsett ble valgt.

blir en alpine spiller i stedenfor:)

Infinity KAPPA Perfect 12VQ

High-End 12" subwoofer med Infinity's nye patenterte Variable-Q system og M³D membran - Magnesium Metal Matrix Diaphragm - LES MER

Harman Kardon CA-470

Harman Kardon CA-1500M

Rockford Fosgate hybrid digital kondensator 10f

Av komponentsett, bruker vi et dls competition 5,25 foran og bak. det står i bilen fra før. om det ikke holder, putter jeg inn kappa sitt sett.

har folk tro på dette oppsettet???

Da har jeg i kveld vert å hentet bilen igjen, og må si at det står mer enn til forventningene:) det spiller sinnsykt bra, og høyt, for ikke å snakke om klar, detaljert, og ekstremt kontant lyd!!! subben er jo ikke innspilt enno, men fy flate! anbefales virkelig!!! ellers så ble utseendet kanontøft. de hadde laget infinity logo i mellom forsterkerne. de syntes at det var på sin plass:) skal prøve å få lagt ut bilder i morgen.

Her kommer kommer bilder:) kommentarer???

wmai8tywvjux220izq46.jpg

s3wufl6t91d9ef807fie.jpg

8f0hpyrpzzhwd16kqzk3.jpg

zsz5i9j8wds2oqit42yx.jpg

0z5fh9tavadjafd8u03i.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så er det jo meiningsløst med en 12" med mindre du har lyst til å leke 240.

Ellers så er en spiller med skjerm ikke noe som passer i E34, hadde i min og da hadde jeg problemet med at den tok litt borti dash når skjermen var oppe samt at det så steindumt ut med så gammel bil som har skjerm.

Selv har jeg kjørt det orginalt med orginalcdspiller av typen CD43 og oppdaterte høytalere etter inspirasjon fra ARILDG

http://bildr.no/image/91184.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv skjerm i min e34.pioneer til 20laken..kjøpen den for godt å vell 2år siden å angrer den dag i dag:) kjekt me gps og volt,g krefter osv..men den har aldri blitt brukt å heller aldri satt meg inn i hvordan den virker.men fins jo mange 1000ting å du kan gjøre med den så skal sette meg inn å finne gleden i den en dag :) syns ikke det ser stygt ut jeg :)

GiljeN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så er det jo meiningsløst med en 12" med mindre du har lyst til å leke 240.

Ellers så er en spiller med skjerm ikke noe som passer i E34, hadde i min og da hadde jeg problemet med at den tok litt borti dash når skjermen var oppe samt at det så steindumt ut med så gammel bil som har skjerm.

Selv har jeg kjørt det orginalt med orginalcdspiller av typen CD43 og oppdaterte høytalere etter inspirasjon fra ARILDG

http://bildr.no/image/91184.jpeg

må helt ærlig talt inrømme at jeg ikke tok synspunktene dine ang 12 tommer. ang skjermen så er den justerbar, så den tar ikke borti. ser kanskje litt "dumt" ut, men det er av mindre betydning. det som er av betydning her er at det skal spille meget fint, uansett volum, og det skal spille fint for meg som sitter inne i bilen, og ikke resten av verden som jeg kjører forbi. ergo kontant og klar lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det den enkle og dyre måten med stereo i m5 en. Jeg hadde et svakt øyeblikk der jeg stakk innom bilradiospesialisten. etter en hyggelig stereoprat med høvdingen der, så ble det gjort avtale om bygging, og komponenter ble valgt ut. følgende oppsett ble valgt.

Pioneer AVH-P5900DVD med Bt adapter og ipod kabel

Infinity KAPPA Perfect 12VQ

High-End 12" subwoofer med Infinity's nye patenterte Variable-Q system og M³D membran - Magnesium Metal Matrix Diaphragm - LES MER

Harman Kardon CA-470

Harman Kardon CA-1500M

Rockford Fosgate hybrid digital kondensator 10f

Av komponentsett, bruker vi et dls competition 5,25 foran og bak. det står i bilen fra før. om det ikke holder, putter jeg inn kappa sitt sett.

har folk tro på dette oppsettet???

Dett oppsettet BØR spille bra ja! :D

Bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang skjermen så er den justerbar, så den tar ikke borti. .

Ja, hadde vært trist med en skjerm som ikke hadde vært justerbar.... MEN er jo dashboardet som er problemet, dette er ikke justerbart og dermed vil skjermen få en dårlig stilling i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang skjermen så er den justerbar, så den tar ikke borti. .

Ja, hadde vært trist med en skjerm som ikke hadde vært justerbar.... MEN er jo dashboardet som er problemet, dette er ikke justerbart og dermed vil skjermen få en dårlig stilling i mine øyne.

har sett på den i butikken, og da justerte vi den både ut og inn, og tilt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde vært trist med en skjerm som ikke hadde vært justerbar.... MEN er jo dashboardet som er problemet, dette er ikke justerbart og dermed vil skjermen få en dårlig stilling i mine øyne.

Det finnes faktisk en og annen 1-DIN enhet som ikke tar borti dashen, OG får riktig stilling :)

Ta en titt på denne, som så vidt jeg vet, er den av dagens spillere som kan justeres mest og i flest ledd:

EDIT: Fant en video til som viser hva brukergrensesnittet, hva man kan gjøre med den etc: http://www.youtube.com/watch?v=oVdrwyiiIRc

(obs! spilleren på videoen er en 2-DIN US-utgave, men de er så og si identiske med 1-DIN apparatene)

Menneh...rodde meg bort litt her nå :lol:

Back on topic, så har jeg faktisk selv vurdert å bytte ut 5-kanals HK-forsterkeren min, med 4-kanaleren og monoblokka som du selv har valgt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang skjermen så er den justerbar, så den tar ikke borti. .

Ja, hadde vært trist med en skjerm som ikke hadde vært justerbar.... MEN er jo dashboardet som er problemet, dette er ikke justerbart og dermed vil skjermen få en dårlig stilling i mine øyne.

har sett på den i butikken, og da justerte vi den både ut og inn, og tilt???

Da beklager jeg, hadde forgjengeren i min E34 og den tok borti pga manglende justering ut og inn! Men uansett så ville jeg ikke brukt pengene på den der da det etterhvert tok veldig på kjøringa ettersom man bare "MÅ" se siste episode av favorittserien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var byggingen i full gang. snakket med folkene i dag, og de hadde jobbet fullt i går og i dag, så no var alle kabler trukket, suben var kommet på plass i skiluken i custombygget kasse, og de holdt på med dekkplate bak suben som blir vinklet slik som bakseteryggen, og som forsterkerne skal felles inn i. tror dette blir meget bra:) spurte om de kunne ta bilder av byggingen, men var ikke sikkert de fikk det til. men det kommer iallefall bilder av alt ferdig til helgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...