KenVH Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Hei. Har en 01mod 530. Når det er 15 blå eller kaldere kommer det opp feilmelding på at nivåreguleringa mi er "inactive". det jeg lurer på er hva som skjer da? er belgene flate, kjører kompressoren et bestemt trykk i belgene og der holder det seg? jeg kan kjøre 10-15 min og stoppe bilen, for å så starte den igjen og da er feilmeldingen borte, og lysa tar en sånn "check up". er det noe service pungt på kompressoren, og hvor eventuelt sitter den?(kompressoren) kanskje jeg har fått noe fuktighet i systemet jeg kan drive ut med isopropanol eller bare tørke bort? håper på svar:)
bmw530d99 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Kompressoren ligger i stepphjulbrønnen, i hvertfall på touringen. Jeg har samme problem som deg, men dersom jeg har toppladet batteri kommer det ingen feilmelding selv om det er kalt. (-20 ++) Denne feilmeldingen betyr at kompressor kobler ut, dvs. at den pumper ikke opp mer trykk dersom du laster inn mer vekt. Men den vil ikke slippe ut noe heller. Dersom du har en lekasje på systemet vil bilen bli ganske "si" på baken etter en tid. Jeg har også opplevd denne feilmeldingen dersom jeg har slått av og på de ettermonterte xenon-lysene mange ganger raskt etter hverandre. (Hærjet med de) Jeg tror ikke det er et problem med fuktig luft eller frost, men at kompressor sliter tungt pga. kald olje og lav spenning på batteri.
Sir Hofstad Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Brukte noe kondensfjerner på buss og lastebil jeg mener het "whitewater", dette kryper igjennom system og sørger for å holde åpent.
KenVH Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 takker for svar:) skal gi batteriet en overhaling og se hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå