Bmwe30coupe Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 har en e30 320i 84mod, som ikke sviver på alle sylinderene. noen som vet hva som kan være galt? har sjekket gnisten på alle, og kjøpt nye plugger, tro den ikke sviver på syl 1 og 2 fordi disse pluggene var ganske sotet. turtalls sperren og også litt rar, fordi det kommer av og til bare et smell og en stor flamme ut av eksosen. har du peiling på dette så svar meg:)
SteffenM2 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Feil tenning.. Om den starter og går kan du jo prøve og vri litt på fordelern, se om noe hjelper.. men jeg vil anbefale deg og få satt den inn og få justert tenninga..
Bmwe30coupe Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 den sviver og går greit, putrer litt men. har kjørt masse me den. for var en som sa til meg at det kunne være noe me ventilene? kan det stemme?
E36Cab1 Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Brente eksosventiler gir symptomer på null gnist på den aktuelle sylinderen,og også føre til at deler av bensin/luftblandinga havner i eksosen og antenner. Ettersom du har sjekket at gnist er tilstede og at tenningsinstillingen er korrekt anbefaler eg deg å ta en lekkasje test,og får du avvik på noen sylindre kan du demontere eksosmanifolden og sjekke om det kommer luft ut der(tyder på brent ventil). Motorer som bruker/forbrenner mye olje pga slitte ringer osv har lettere for å brenne ventiler pga stor varmeutvikling. Aner ikke hvordan din er,men til informasjon... Kan også få bøyde ventiler ved stor slitasje på ventilstyringer ettersom de vil slingre og banke seg utette mot setet,og dermed deformeres av varmen de ikke lenger klarer å avgi til setet pga dårlig pasning. Også til informasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå