Raymond Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Varmen på sjåfør siden kommer kun om motoren har over 2500rpm, regner med det er en slags vakum ventil som styrer dette... med en gang motoren går over i tomgang kommer det bare kaldluft på sjåfør side.. mens passasjer side er helt fin og varm.. Da disse v12 ikke går så ofte over 2500rpm ved normal kjøring blir dette en kald fornøyelse.. noen som har peiling på om dette stemmer og noen tips trix til å overgå dette problemet? Mvh Raymond
Raymond Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 ingen som vet hvordan dette blir styrt? regner med det er noe slags ventiler e.l. siden det er dobbelklima.. alt som skjer i mitt hode er at det må være noe vakum styring.. noen som vet hvor disse ventilene eventuelt ligger? skulle ønske norske bilpriser var litt bedre så flere folk kunne kjørt årntli bil Mvh Rayman..
Plumbo Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Hadde samme problem på min 520 e39, da var det ene ventilen til varmtvannet til varmeapp. som hadde tatt kvelden. På min bil går det tre aul. rør inn i bilen med varmtvann, disse ligger under en plate under rattet, kjenn på de og dersom en er mye kaldere enn de andre er det nokk ene ventilen som er konstant stengt. Vet ikke om det er samme på din bil, men det kan være. ventilene m/pume ser slik ut
Raymond Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Vet du om dette er vakum styrt? for min blir varm når jeg får turtall over 2500rpm.. så tipper det er noe slikt system ja
JayDawgKL Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 er elektonisk styrt, finn ventilenheten under panseret, sett tenningen på og få noen til å skru varmen fra kaldt til varmt inni bilen mens du hører etter klikk i ventilene. samtidig kan du høre etter ulyder fra sirkulasjonspumpa. når vifta går. hvis du ikke hører noe fra ventilen når varmen på førersiden blir skrudd av og på kan du skru ut vantilenheten og "operere" den. evt. kjøpe ny
Raymond Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 okok, syns bare det var rart at det kom varme ved høyere turtall.. men, blir jo høyere trykk osv.. regner jeg med ved høyere turtall.. skal sjekke hvordan denne ventilen trives.. kan jo hende den er full av gugg eller ikke er helt i tiptoppstand er jo en 14år gammel bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå