Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har et problem som jeg ikke finner ut av,noen som har hvert borti??

bilen er tipp topp,ingen tikking eller ulyd av motor på noen måte,skiftet nettopp olje,oljefilter,bensinfilter,luftfilter,plugger,batteri,og fordeler/rotor,Lmm.bilen starter etter 2 sec.hver gang.

men så en gang eller 2 i måneden,så vil den ikke starte.??kan parkere om kvelden,og på morgenen så kan du kjinne å kjinne,men vil ikke starte,den tenner ,men starter ikke.men har sett en samenheng med att det er kaldt i været,har også tatt diagnose på den,men det kommer ikke opp noe som helst,noen som har peil???

Skrevet
Kontaktproblemer?

Feks rele.

har tatt av alle kontakter jeg har funnet i motor rommet og sprayet med en god elektro spray,har hatt ute releer og dunket på.til og med hjernen har jeg hatt ute å sjekket kontakten på :?

er jo en del sensorer rundt for bi,men vis en var gåen så hadde vel det slått ut på diagnose vel??

Skrevet

fant ut av det,var temperatur sensoren på termostat huset som tullet.snakket med en bmw mekanikker i dag,han sa at det var en giver til instrumentene(blå) og en sensor(brun) til hjernen der og at den av og til tullet med kaldstarten,så jeg tok den ut,kokte den i vann,satt den inn igjen,startet på sekundet,men har bestillt ny anyway :)

Skrevet
Jeg har eksakt samme problemet på min 320i Touring..!

Har du m20 eller m50 motoren??

jeg har m20 motoren,men er jo sensorer for de samme tingene ++ på m50,finn ut hvor temp sensoren ligger,skru ut,kok den i vann i et par minutt,å sett i,det var jeg gjorde,startet med en gang.snakket med en bmw mekanikker,var han som sa det problemet gikk igjen på m20,og de forste par åra med m50.men sensoren koster ikke mere en ca 150 kr,så er jo bare til å kjøpe nytt da :) men er jo greit å prøve først om det er den som kødder.men finn rett sensor,er 2 stk på vannet,en giver og en sensor til hjernen,er helt like bare med forsjellig farge på pluggen.
  • 3 weeks later...
Skrevet

har samme problemet jeg. men min starter ikke uansett! testa i dag i 2 pluss grader og var ikke tegn til liv. det er knist i pluggene og det kommer bensin frem til railen. kan det være denna sensoren?

Skrevet
har samme problemet jeg. men min starter ikke uansett! testa i dag i 2 pluss grader og var ikke tegn til liv. det er knist i pluggene og det kommer bensin frem til railen. kan det være denna sensoren?

Ja.. For det trenger ikke nødvendigvis være at føleren ikke fungerer når det er kaldt, det kan hende den bare fungerer når det er kaldt, eller ikke i det hele tatt..

Så hvis bilen tenner, men ikke starter er det stor kjangs for at det er den føleren.. Bare husk å bytt riktig føler :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...