Fliid Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Lars89, det samme har jeg fått med meg. Da var jeg ikke helt på jordet alikevel. Har heller ikke hørt at bmw har byttet til rød.
Joe Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Blå og grønn kan vel blandes? Mener å huske at det er rød og blå som blir grøt. Å kun de sammen. Joe, hvorfor skal ikke bmw av nyere dato bruke blå? Ltie er endret, fra eldre Bmw'r, f.eks 90 tallet. Men smett inn en grei forklaring på det, en eller annen. For det her var nytt for min del. .. mekanikeren sa noe om at blå hadde egenskaper som gjorde o-ringer, plastikk-rør, asbestfrie pakninger osv. porøse. Anbefalt til BMW er grønn av fabrikken, men der er ingen god grunn for å ikke bruke rød, da denne er enda bedre i å smøre. Han viste med fysisk hvordan det ble hvis man blandet væskene og tro meg - blå kan ikke blandes med noen av delene.
Robbi3 Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Jeg bruker bare den som er grønn, men blå kunne ikke blandes med grønn i det hele tatt? Fy fader, er jo farlig :S Får jo vite rundt om at du kunne blande blå og grønn :S
AlXz Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Jeg bruker bare den som er grønn, men blå kunne ikke blandes med grønn i det hele tatt? Fy fader, er jo farlig :S Får jo vite rundt om at du kunne blande blå og grønn :S Nå vet ikke jeg lenger hva som er riktig heller.. Men det har jeg hørt ganske mange ganger her på forumet, at blå og grønn kan blandes... Noen som har en flaske av blå, grønn el rød stående?? Er jo et stoff i den blåe som ikke skal blandes med et stoff i den røde ihvertfall. Usikker på hvilket stoff som er brukt i den grønne.., men om noen hadde, kunne dem jo ha sjekket
MortenK Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Har alltid hørt av MANGE her på Bimmers at Blå og Grønn kan blandes sammen! Det er Rød som ikke kan blandes sammen siden den har denne spessielle smøre effekten. Har også lest/hørt av folk her på bimmers at rød må byttes hvert år! Vet at det som står på Z3'en i garagen min er grønn og vet at det er det flest bruker. Derfor er det ikke urimelig at verksteder etterfyller med blå, siden blå og grønn kan blandes.
Robbi3 Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Jeg lukter test! Skal løpe å kjøpe blå, grønn og rød imorra. Så skal jeg se an..
AlXz Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Jeg lukter test! Skal løpe å kjøpe blå, grønn og rød imorra. Så skal jeg se an.. Ikke dumt det Åssen bør dette gjøres for å komme nærmest virkligheten?? Slenge det i en kjele og koke opp??
Robbi3 Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Tenkte noe slikt ja, er jo sånne drittkjeler på ikea til 20 kr stk Haha Blir litt betenkt på å lage mat på de vanlige når jg har eksperimentert på dem xD
jensemann23 Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 jeg har bare brukt helt vanlig shell og statoil blå fra bensinstasjonen. Alle motorer har jo alutopp nå, så jeg skjønner ikke at det skullegjøre noe?
E36Cab1 Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Det står jo på flaskene/kannene om det er ethylenglykol eller propylenglykol...
Joe Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Jeg bruker bare den som er grønn, men blå kunne ikke blandes med grønn i det hele tatt? Fy fader, er jo farlig :S Får jo vite rundt om at du kunne blande blå og grønn :S .. det er nettopp dette som er litt kjipt, fordi folk tror at siden blå og grønn ligner veldig på hverandre , så kan de blandes. Men, nei og dette har ihvertfall eg fått beskjed om gang på gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå