Lenny Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Hei. Er klar over at det er mange som har skrivi/spurt om akkuratt dette temaet, og jeg var 100% sikker på at det var toppakningen min som hadde ryki. Men nå har jeg fått tappa bilen for olje og den så helt grei ut. Ikke noe klumper/groms eller annen anntydning til vann i den. Så tok jeg av toppdekselet, og der så også olja helt 100 ut, bortsett ifra rundt påfyllingslokket, og kun der. Det jeg lurer på er om det kan ha være gammelt eller kondensering bare. Toppdeksel pakkingen var ikke tett, for 5/6 plugger sto i olje. Det ryker ikke unormalt mye av bilen. Normal varme i varmeapperatet og den bruker ikke noe vann. Noen som har noe og komme med? Er forresten en M50B25 motor uten vanos.
Ballder Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Helt normalt med kondens/guffe i lokket. Særlig om der kjøres mye korte turer (varm/kald/varm/kald). Bytt toppdeksel pakning og olje, så er den god som gull.
Lenny Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Ja det var det jeg håpa på Blitt mye korte turer i det siste, kjører kunn til og fra jobb. Noe som tar 5 minutter ca. Håper i hvertfall det er så enkelt. Takk for svaret forresten
Ballder Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Ja det var det jeg håpa på Blitt mye korte turer i det siste, kjører kunn til og fra jobb. Noe som tar 5 minutter ca. Håper i hvertfall det er så enkelt. Takk for svaret forresten Da er nok det forklaringen på det ekle lokket ditt ja. Bruker jo ikke vann, og varme og alt er ellers bra, så her ser jeg ingen grunn til bekymmer. Bare hyggelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå