Gå til innhold

Muligens prob med tomgangen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merka det at når bilen er god å varm så syns jeg at tomgangen er så lav.. skal ikke tomgangen egentlig ligge på rundt om 720 omdr. eller no i den duren? når den er varm så vil jeg tippe at den ligger på ca 560 omdr. ca.. hvordan kan jeg få fiksa dette? noen som vet??

Skrevet

Min bil gjør omtrent det samme. Men det er vel ikke noe galt for det, er det?

Eneste artige er at når man svinger litt på rattet, daler turtallet litt, og motoren ruser seg bittelitt.

Skrevet
Min bil gjør omtrent det samme. Men det er vel ikke noe galt for det, er det?

Eneste artige er at når man svinger litt på rattet, daler turtallet litt, og motoren ruser seg bittelitt.

syns ikke det er så gøy for hver gang jeg skal stoppe helt å må trø inn clutchen og den daler ned til tomgang virker det som at den skal stoppe helt.. daler noen ganger helt ned til 500 omd. og da virker det som at den skal stoppe..

Skrevet

Skjekk tomgangsregulator. Den styrer mengde luft, når du lukker gasspjeld. En annen teori; Kan være gasspjeld sensor som tuller. Om den gir feil signal, så vet ikke ECU om du har gasspjeld åpent eller lukket, derav blir mengde luft justert feil når du lukker gasspjeldet.

Skrevet
Skjekk tomgangsregulator. Den styrer mengde luft, når du lukker gasspjeld. En annen teori; Kan være gasspjeld sensor som tuller. Om den gir feil signal, så vet ikke ECU om du har gasspjeld åpent eller lukket, derav blir mengde luft justert feil når du lukker gasspjeldet.

ok :) for ta å forsøke det..

takk for hjelpa:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...