E30_325 Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Eg har problemer med min m20b25 pre facelift motor no i det siste er det nesten ikkje livstegn.. det vill sei at vis eg pumper på gassen så starter den såvitt å stopper igjen.. er begynt å gå tom for ider no.. ting eg har sjekka: - lmm - btr - tomgangs reg - jerne - falsk luft - gass spjeld sensor har gått igjennom heile ledningsnettet for feil. bilen får bensin og tenning. nåken følara eg kan sjekke? kam føler? nåken som veit nåke meir ??
|Ole| Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Rekner med du har sjekka dette men er det våte plugger?
E30_325 Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 Skjekk gasspjeldsensor. har sjekka den
Fliid Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Ok. Skjekk det elementære, gnist og bensin. Før du fortsetter feilsøkingen.
E30_325 Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 Rekner med du har sjekka dette men er det våte plugger? har sjekka det både med pluggane og kobla av slangen på btr'n og sjekka om den pumpa bensin
E36Cab1 Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Sjekk tenninga. Har denne svinghjulsensor på girkassa?
E30_325 Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 Ok. Skjekk det elementære, gnist og bensin. Før du fortsetter feilsøkingen. det er sjekka
E30_325 Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 Sjekk tenninga.Har denne svinghjulsensor på girkassa? den har svinghjuls sensor på girkassa.. sjekke tennings? fordeler du tenker på? det er gnist meir veit eg ikkje
E36Cab1 Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Sjekka tenningstidspunktet also? Sjekk svinghjulsensoren da denne avgir posisjonen og rpm til motoren.
Fliid Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Om loddet på svinghjul er der, så er det gnist. Uten så er det ikke gnist. At dette punktet endrer seg ( annet enn , tilstede eller ikke tilstede) er jo meget usannsynlig. Hvordan, trådstarter, skjekket du gasspjeld sensor ?
E30_325 Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 Sjekka tenningstidspunktet also? korleis sjekker eg det.. det er vell svinghjuls sensoren som holder orden på rekkefølgen den skal tenne
E36Cab1 Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Om loddet på svinghjul er der, så er det gnist. Uten så er det ikke gnist. At dette punktet endrer seg ( annet enn , tilstede eller ikke tilstede) er jo meget usannsynlig.Hvordan, trådstarter, skjekket du gasspjeld sensor ? Ja stemmer det,men en induktiv føler kan bli svekka over tid og gi svake og/eller uregelmessige signaler. Derfor greit å sjekke for å eliminere denne iallefall
E30_325 Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 Om loddet på svinghjul er der, så er det gnist. Uten så er det ikke gnist. At dette punktet endrer seg ( annet enn , tilstede eller ikke tilstede) er jo meget usannsynlig.Hvordan, trådstarter, skjekket du gasspjeld sensor ? spjeld sensoren sjekka ein kompis for meg som er bilmekaniker han målte den og sjekka om verdiane stemte med det som det skulle være
Fliid Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Om loddet på svinghjul er der, så er det gnist. Uten så er det ikke gnist. At dette punktet endrer seg ( annet enn , tilstede eller ikke tilstede) er jo meget usannsynlig.Hvordan, trådstarter, skjekket du gasspjeld sensor ? Ja stemmer det,men en induktiv føler kan bli svekka over tid og gi svake og/eller uregelmessige signaler. Derfor greit å sjekke for å eliminere denne iallefall Du er inne på noe, med tanke på signal som ikke er helt friskt.. De kontaktene er forøvrig meget utsatte for irr. (når man tar de av, s ser man det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå