Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sjekka tenningstidspunktet also?

korleis sjekker eg det.. det er vell svinghjuls sensoren som holder orden på rekkefølgen den skal tenne

Kan sjekke dette statisk med sylinder 1 på ØD,da skal motoren avgi gnist når den tørnes rundt på dette punktet. Kan også sjekkes ved å sjå på posisjon på rotor,de som har vridbar fordeler kan grunnjustere tenninga slik.

Men som Fliid nevner,antar du har sjekka motstandsverdier samt signalspenning på dei komponentane du nevner?

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Skrevet
Om loddet på svinghjul er der, så er det gnist. Uten så er det ikke gnist. At dette punktet endrer seg ( annet enn , tilstede eller ikke tilstede) er jo meget usannsynlig.

Hvordan, trådstarter, skjekket du gasspjeld sensor ?

spjeld sensoren sjekka ein kompis for meg som er bilmekaniker han målte den og sjekka om verdiane stemte med det som det skulle være

Er mekanikeren Ole Ivar?

Skrevet
Om loddet på svinghjul er der, så er det gnist. Uten så er det ikke gnist. At dette punktet endrer seg ( annet enn , tilstede eller ikke tilstede) er jo meget usannsynlig.

spjeld sensoren sjekka ein kompis for meg som er bilmekaniker han målte den og sjekka om verdiane stemte med det som det skulle være

Er mekanikeren Ole Ivar?

stemmer det

Skrevet

Skjekk gasspjeld sensor, igjen. Du beskriver at du må jukse med gasspedalen. Den eneste sensoren som man aktiverer, deaktiverer da, det er gasspjeld sensor...

Skrevet
Skjekk gasspjeld sensor, igjen. Du beskriver at du må jukse med gasspedalen. Den eneste sensoren som man aktiverer, deaktiverer da, det er gasspjeld sensor...

kansje det.. men har vanskelig for å tru at det er noke med den da den er sjekka av ein som veit ka han helde på me

Skrevet

Er mekanikeren Ole Ivar?

stemmer det

Du får helse te Olli frå Terje og sei at no når han har tatt fagteknikar-prøven må han jaggu klare å få orden på bilen din! :lol:

Skrevet

Er mekanikeren Ole Ivar?

stemmer det

Du får helse te Olli frå Terje og sei at no når han har tatt fagteknikar-prøven må han jaggu klare å få orden på bilen din! :lol:

Ja det skal eg gjere ;)

Skrevet
Sjekket at det kommer bra med bensin? Er sikkert bomskudd, men en sjekk på pumpe/filter kan jo være et alternativ om det ikke løser seg på annet vis :)

trur det skal komme nokk bensin.. har og sjifta filter

Skrevet
Du skriver at du har sjekka BTR,hvor mye trykk hadde du da? Den holdt på trykket også?

er ikkje sikker på kor stor trykke er.. lånte meg ein og bytta om men ingen respons

Skrevet
Du skriver at du har sjekka BTR,hvor mye trykk hadde du da? Den holdt på trykket også?

er ikkje sikker på kor stor trykke er.. lånte meg ein og bytta om men ingen respons

Viss pumpa er problemet so hjelper det ikkje å bytte BTR.

Vil anbefale deg å måle trykket.

Skrevet

Det må jo vere nokke med bensinen siden du har tenning...Hadde samme problemet på min E30 da eg kjørte med store dyser...eller større dyser...

Skrevet

Viss pumpa er problemet so hjelper det ikkje å bytte BTR.

Vil anbefale deg å måle trykket.

ok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...