LTF Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Hei Et spørsmål til dere som har greie på det. Hvordan opplever dere feilen hvis Hardyskiva er slitt/gåen? Jeg sliter med å bli kvitt risting i bilen (ikke rattet) i hastigheter ca 95-120 kmt. Jeg har byttet alle foringer og kuler i forstilling, nye eibach senkefjærer. gassdempere rund baut. Jeg har 3 sett hjul bilen rister mer jo større felger/breder dekk jeg har ( fra 195/65 15 til 225/45 17) Alle hjul er runde og avbalanserte. Bremseskiver er ikke gamle. Jeg har også hatt bilen på forstillingskontroll. Hmm.... kommer ikke på hva jeg skal gjøre nå annet enn Hardyskiva. Bilen er en E32 91mod 735 Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Hardyskiva gir vel en nøkking ved litt pådrag. Alle foringer og kuler? Men har du byttet ytre endeledd på styringa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Sjekka opphengslageret til mellomaksel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LodeRunner Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Hva med foringene bak? Også tårnlager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LTF Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2009 Hei igjen Og takk for svar. Mellomakselopplagringa ble byttet for ca 60.000 km siden. Endeledd ble byttet under forstillingskontroll i høst. Tårnlagrene bak er nye men foringer i bakstillinga er gamle...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LodeRunner Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 Tenker spesielt på foringene på traversen bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evydaman Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 Jeg opplevde en utslitt hardey kobling som litt during i bilen, kan ikke si at jeg opplevde noe risting i bilen i høyere hastigheter. men litt risting var der hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 Sjekka opphengslageret til mellomaksel? Korleis er det å skifte dette egentlig? Har ikkje trengt å gjort slikt før men ser det no att det bør gjøres... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evydaman Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 e litt kødd, men det går vel egentlig veldig greit. kjøp nye bolter og mutre når du kjøper hardeyen en gummi hammer anbefales også til å slå lit med Bare skru løs boltene, slå av mellom akslingen, ta vekk hardey koblingen, på med ny, slå på plass, i med nye bolter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 e litt kødd, men det går vel egentlig veldig greit. kjøp nye bolter og mutre når du kjøper hardeyen en gummi hammer anbefales også til å slå lit med Bare skru løs boltene, slå av mellom akslingen, ta vekk hardey koblingen, på med ny, slå på plass, i med nye bolter Eg tenkte på den midt inn under bilen, hardy koblinga har eg nettop skifta...Var da eg fant ut att eg måtte skifte den gummiklatten som er midt på mellom akslinga og, den som holde den oppe... Uansett takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 Grei jobb det,må dele akselen og slå av det gamle lageret og innpå med det nye.Sitter med mellompasning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Grei jobb det,må dele akselen og slå av det gamle lageret og innpå med det nye.Sitter med mellompasning. Takker begynt å dele seg så... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuftn Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 husk og merke mellom aksling.... kan oppstå vibrasjoner vis ikke akslingen er satt sammen slik den er balangsert,og slike vibrasjoner kan komme av dårlige senterringer... har vært ute for det,spes vis det mangler en... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå