moekim Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Har som sakt noen rare lyder i bilen min. 728i 98 mod forøvrig. Den første lyden er at det smeller med jevne mellomrom under bilen. Det er en slik lyd som er når du hører en bulk spretter ut om du skjønner. Høres ut som at det kommer ifra bensintanken. noen som har noen forslag på hva det kan være? Den andre lyden er at det slags gnisselyd i fjæringen bak$, altså en slik lyd man gjerne hører i gammle fjærmdrasser om du skjønner? men tviler på at det er fjærene da disse ble byttet i fjord sommer. kan det være en eller annen foring som har tatt kvelden? Noen som har vært borti?
Inline six Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Vanskelig å si sånn uten videre. Eneste måten å finne feilen på er å få bilen opp på bukk og kontroller alle foringer, kuler, stag, fjærer og støtdempere for slitasje. Selv om fjærene dine er byttet for kort tid siden kan fjærputer eller gummibeskyttere på fjærene være utslitt. Vet ikke helt hvordan det ser på disse bilene men har vært borti mye rart av fjærmontering fra privatpersoner og enkelte verksteder (fjører montert opp ned, uten fjærpute/gummibeskyttelse osv.)
Raymond Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Det jeg har vært borti i mine E38 750r er at bensin tanken har stor flate og har en tendens til å sprikke under pga. endel vandring.. eller bevegelse om du vil.. test med full tank og sjekk om du har same "bulke" lyden.. Ang. knirk så har jeg hatt en grei og billig version og en litt dyrere... Bakre foring i bærearmen nedre.. den knirker som en gammel seng under mye action i humper.. har hatt samme lyden i humper da var det en liten jern "krok" som holder handbrekkwire så denne ikke vandrer rundtomkring eller tar i aksling tipper jeg.. denne jern beskyttelsen tok i akslingen og lagde og en jævli ulyd.. dette er som regel lett og se for da har du en liten blanslipt stripe på akslingen om du kommer til å se på denne... bakre foringen er veldig kjent bmw problem.. enkel jobb å bytte så lenge du har en foring presse eller lignende.. mvh Rayman
Raymond Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 den kroken som holder bremsewire er forestn på høyre side bak.. hadde ikke denne kroken på venstre side.. bilens høyre side altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå