Jonathan Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Gjelder 2006 mod, E90. Denne har AUX inngang under armlenet, det er utrolig lav og dårlig lyd når jeg bruker ipod/pc der, har prøvd 3 forskjellige kabler. Er det mulig å fikse dette eller er det bare dårlig lyd originalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 Er det ingen volumkontroll på kilden du bruker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonathan Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2009 jo, ipod volum og datavolum står på fullt. AUX-inngangen har mye lavere lyd enn radio og cd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 Er det ingen volumkontroll på inngangen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 Jo, det er inne på setup på radioen. Gi meg to tre minutt så skal jeg ut i bilen og se hva det heter igjen... Edit: AUDIO -> AUX -> "VOL-AUX" knappen (Du trykker på knappen under der det står VOL-AUX) -> still opp til 6 med menyknotten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonathan Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2009 Tusen takk! SKal ut i bilen å prøve etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 Men du må også huske at slike "mp3" spillere som du kobler til AUX via spillerens høretelefon utgang, har innebygget en "begrensning" i lydnivået ut av spilleren, slik at ikke øreskader skal oppstå ved bruk av headsett. Så du vil aldri få opp volumet på lik linje med f.eks radio og cd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 Men du må også huske at slike "mp3" spillere som du kobler til AUX via spillerens høretelefon utgang, har innebygget en "begrensning" i lydnivået ut av spilleren, slik at ikke øreskader skal oppstå ved bruk av headsett. Så du vil aldri få opp volumet på lik linje med f.eks radio og cd. Tull, alle mine mp3 spillere høres like høyt (eller høyere ut) enn radio/CD - du må bare ha inngangsvolumet på 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 Jeg har også AUX nivået på høyeste i min bil, å det er ikke like høyt som Radio/CD, å har fått bekreftet at det ligger begrensing i høretelefonutgangen på slike spillere, men bruker du f.eks ipod, med ipod plugg så slipper du dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.E.P Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Jeg opplever også dårlig lud men, dette kan også skyldes alt for komprimerte mp3 filer da blir lyden lavere uansett hvilken kabel og innstilling man bruker. Så last ned Lossless filer evt ripp direkte fra cd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Jeg opplever også dårlig lud men, dette kan også skyldes alt for komprimerte mp3 filer da blir lyden lavere uansett hvilken kabel og innstilling man bruker. Så last ned Lossless filer evt ripp direkte fra cd. Meget godt poeng, laster selv aldri ned låter som er i dårligere kvalitet enn 192 Kbps.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpher Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Meget godt poeng, laster selv aldri ned låter som er i dårligere kvalitet enn 192 Kbps.. FLAC er minimumet her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawk_AA Skrevet Februar 22, 2009 Share Skrevet Februar 22, 2009 Opplever også ikke full lydkvalitet når volumet på kilden står på max, i allefall ikke på min ipod. Max volum på denne er vel heller en styrketest på antall dB som går utover lydkvaliteten. Pleier å benytte meg av 3/4volum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jb Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 Blåser liv i denne... Har selv en e90 med iDrive og AUX tilkopling, men jeg får kun lyd i de høyre høytalerene, har prøvt med flere kilder og kabler uten forskjell. Finnes det egen balance eller instilling for dette? Evnt en feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Blåser liv i denne...Har selv en e90 med iDrive og AUX tilkopling, men jeg får kun lyd i de høyre høytalerene, har prøvt med flere kilder og kabler uten forskjell. Finnes det egen balance eller instilling for dette? Evnt en feil? Høres ut som defekt aux-inngang. Hør med bmw-forhandler om å fikse dette på garantien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå