Gå til innhold

Får ikke opp bakluka og batteri er koblet av

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann, jeg har gjort det store ;)

Bilen er en e39,

Har klart å lokke bakluka mens batteriet er koblet av.

Får ikke dratt nøkkelen rundt i låsen på bakluka heller, regner med at den ikke er brukt på en stund. Får dratt nøkkelen ett "hakk" til venstre og høyre men ikke nok til å faktisk låse opp.

Setene er heller ikke til å legge ned.

Noen forslag?

Skrevet

Jepp. Som Mpowerman sier.

Lås opp førerdøra med nøkkel, åpne panser.

Sett på batteri med startkabler i motorrom.

(Har en sånn "pluss" boks hvor du kan koble til pluss, og minus (jord) kobler du bare til et sted med bra ulakkert metall flate.)

Deretter er det bare å vri om nøkkelen i låsen igjen, og låse opp bak v.h.a. sentrallåsen.

Skrevet
er vel en pluss pole under et svart deksel oppe på venstre sia (når du ser på motoren...)

Var det jeg trodde også, men kan ikke se noe svart deksel der noe sted..

Har lett ganske godt.. fra lykta og oppover er det defa alarmen, abs/asc enheten, diagnose kontakten, påfylling til spyleveske og deretter "pollenfilter?"

Vil jo tro det ikke skal være noen sak å finne det men kan jo altså ikke finne det :P

Skrevet

Her ser du plusspunktet i motorrommet(sorte boksen med + på), sammen med forskjellige jordingspunkter du kan bruker.

angeleyes22.jpg

Edit: Bildet er nok ikke fra E39, men skal ikke være så ulikt. Har samme boksen på min E36, også samme plassering.

Skrevet
Her ser du plusspunktet i motorrommet(sorte boksen med + på), sammen med forskjellige jordingspunkter du kan bruker.

angeleyes22.jpg

Er 99.99% sikker på at det ikke er der.. er bare Pollenfilteret, under der har jeg også sett, er bare svart plast under der.

Skal løpe ut i full fart å trippel sjekke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...