Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! for en stund tilbake fikk jeg noen fjuske problem med bilen min!

den drar godt og helt fint opp til 4k der står den på stede hvil og "sperrer"

siden dette skjedde har jeg prøvd ALLT! for og bli kvitt problemet!

LMM,ledningsnett.hjerne,dyser,bensinpumpe og masse div følere osv!

i går drev vi og feilsøkte litt, og bilen starter og men går litt ruskete på tomgang, men den drukner med engang vi kobler på bensinpumpa(direkte på pluss) har prøvd 3 sett me dyser :S så nå spør jeg etter hjelp! allt hjelper! om du har noen mening hva dette kan vær så skrik ut!! gir snart opp hele bilen :(

er en m20b25 motor...

Skrevet

går ut ifra du har skiftet bebsinfilteret under bilen også :) får ikke rett trykk vist det er fullt med dritt,angående tomgangen kan du prøve å rense tomgangsregulatoren.men at du ikke får den over 4k høres ut som den blir strupet på luft tilførsel spør du meg :roll:

Skrevet

har ikke skiftet det underbilen men det framme er skiftet,,, men dette ville jo svekket trykket på bensinen og synes det er litt rart den drukner i det bensinpumpen starter,,, den tenner kun på bensin som ligger i slangene,, så får og få start må jeg la bensinpumpen gå litt før jeg starter bilen også koble av bensinpumpen,,,

Skrevet

Sjekk kaldstart dysa. At ikke bensinen blåser inn der og drukner den.

Turtallsproblemet ditt må du forklare bedre. Er jo umulig å hjelpe ,må jo vite om den kutter som tenningskutt, ryker, osv.

Ta ut luftfilter og prøv uten d

Skrevet

hvor ligger kaldstart dysa ? der med fuelrailen under innsuge ?

turtalls problemet er den går fint med pådrag opp til 4-5tusen der henger den og rusker i noen sekunder før den dør litt av! ryker ikke noe serlig,,, veeeldig vansklig og forklare, men den kutter ikke noe tenning før etter jeg ligger og presser den lenge der ! andre som har kjørt mener det høres ut som noe feil med bensin eller luft :S

Skrevet

Ikke sikker på M20. Lurer på om den ikke sitter skrudd rett inn på siden på innsug. Du vil de der går ledning til den og trolig en bensinslange som kommer fra fuel rail ja. Kan ikke skjønne at det kan være noe annet hvis den drukner i bensin. Ville sjekket at ledninger fra luftmengemåleren faktisk har kontakt med hjernen, hvis det var sånn at du hadde prøvd å bytte begge deler.

Skrevet

har skiftet hele ledningsnettet, og prøvd og ledningen er i kontakt me hjernen, skjekket med multimeter.

men hva me reele eller noe sant da ?

Skrevet

Blir bare gjetning. Lønner seg å måle ut om der er feil før man reparerer:-)

Anberfaler at du jobber overtid noen kvelder i stedet for å plages med bilen og risikere å gå lei som mange andre luringer. Sett den inn på bmw eller et ok bosch verksted og få de som har utstyr og kunnskap til å finne ut av det. De gjør mye på 2 3 4timer 3000kr er verdt å spandrere!

Lykke til!

Skrevet

Hei.

Har hatt samme problem tidligere på en m20 motor. Gikk stygt på tomgang/røykte svart, samt at den kuttet tvert ved ca4000 o/min. Det viste seg og være bensintrykkregulator som hang. Prøv og dunke litt på den eller monter en ny.

Skrevet

dette høres veeldig ut som mitt problem, men dette er den regulatoren som står ved fuelrailen og er en vakum slange og retur slange på ?

Skrevet

ja begynner og bli lei, er hele tiden en ny ting som skjer,,, er kommet til d punkte hvor jeg må velge mellom og bruke mye penger på hele greia og gjør allt skikkelig eller og selge i deler og tape noen lapper på hele prosjekte ! takk for svar vært fall ;P alle svar får litt opp motiveringen :D

Skrevet

Det er riktig, framme på fuel railen. Kaldstart dyse er det ikke på m20b25, så den trenger du ikke lete etter. Kaldtstart tilskudd kommer fra de vanlige dysene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...