torgeirb Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 Jeg lurer på hvilken olje jeg skal bruke på manuellkassa mi?? Jeg ringte bmw å fikk høre at jeg skulle ha på 75w-90, men da jeg prøvde det ble den mye segere. Den oljen jeg tappa av var rødt og mye mer tynnflytende. Er dette atf?? Motoren er en M50B20 og sitter i en 520 e34. Annbefalinger på olje jeg bør bruke fra noen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 ATF olje er rød ja. Og tyntflytende. Jeg hadde på Titan ATF 4000 Dexron III. (Fuchs/Oljelageret). Fungerer sikkert fint, vet ikke helt hva den styrer med nedi der egentlig. Den lignet på den som jeg tappet ut av farge og flytende-het. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LodeRunner Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 Bruk ATF II E nå på vinteren. Se om det står ATF OIL ONLY på girkassen, et klistremerke. Den skal sikkert ha det, men du kan også bruke 75W-90 oljen. Men den blir da som du sier, seig når den er kald, og fungerer optimalt når den er god og varm. Fordelen er at den tåler mye mer juling, men passer nok best i sommerhalvåret. Jeg veksler mellom de to oljetypene etter hvilken bruk bilen har. Nå på vinteren kjører jeg ATF olje og girkassen er silkemyk, selv når den er iskald. På våren når det er tid for banekjøring kommer 75W-90 oljen på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeirb Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2009 takker for svar:) kjøper atf i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå