Lex-Talionis Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Hei. Har en 316 som bruksbil som har begynt å slå seg litt vrang i disse kalde tider :S Fusker å nøkker som en uvær når det er kaldere enn 8 minus. Og brummer som faen på tomgang. Gasser jeg på til turtalls sperra så er den normal i ca 1 minutt. Er det rundt 0 grader ute så fusker den ikke i det hele tatt. Kan det være plugger eller? Mvh Espen
Bjørn 320 Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Gasser du på til turtallssperra når motoren er kald? Det bør du ikkje gjere!!! Tenkte litt på automatchoken men... Startar motoren greit, for så å slå seg vrang, eller er den vrang å starte også?
Lex-Talionis Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Skrevet Februar 11, 2009 Nei det gjør jeg ikke Kjører den varm. Så driver den å fusker hele tiden. Så drar jeg den på sperra litt, så er det borte igjen et øyeblikk. Motoren starter lett ja, så begynner den å nykke og putre. Den er sånn selv om motoren er varm. Men som sagt bare skjedd når det er kaldt. vet ikke om det er rein tilfeldighet da.
Lex-Talionis Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Skrevet Februar 12, 2009 i dag så kjørte jeg 9 mil til jobb.. Den gikk faktisk ganske fint til jeg hadde kjørt 7 mil. Da begynte den å fuske og rykke. Parkerte da på jobben, og da jeg skulle hjem igjen var den helt jævlig. Hoppa bortover som noe annet noe. Den fuska så mye at jeg ikke kom opp en vanlig liten bakke. Snudde da bilen rundt og kjørte nedover og fikk den opp til turtalls sperra.. Og vips, nå har jeg kjørt den 5 mil uten noe som helst antydning til fusk. Noen som vet hva dette kan tyde på?
Hauso Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 kondens? hell i kondensfjerner å sjekk om det hjelper. den gamle motoren min dreiv også å hoppa bortover. men det var bare på lavt turtall. vet ikke hvordan jeg skal beskrive hoppinga, men det var som om det var kengurubensin på den:P bytta motor jeg da, så fant liksom aldri ut av hva det var:P
AlXz Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Hadde noe lignende problem på mandag. Bilen hadde stått noen dager i den jævla kulda. Starta den, men den stod og varierte turtallet, og til slutt daua flere ganger. Skulle kjøre, og den begynte å fuske litt.. Kjørte 1,5mil, og når jeg kom inn på parkeringsplassen jeg skulle daua den. Etter dette kjørte jeg til bensinstasjonen og fyllte opp tanken. Og har ikke hatt noe problemer etter det.
Lex-Talionis Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 Har prøvd kondensfjerner.. Det hjalp ikke:S
Lex-Talionis Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Skrevet Februar 17, 2009 Joda, den går på alle 4 den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå