Lars Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 I går merka jeg at det kom en skrangle\dunke lyd bak ca ved venstre bakhjul når jeg kjører på ugjevn vei. Typisk i kjetting-spor i snøen etter større kjøretøy og sånn.. Kommer ikke alltid når jeg kjører på humper og sånn, men avogtil. Noen som vet hva dette kan være? Noe som er knekt/ødelagt/utslitt? høres litt dyrt ut..
StianA Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 kan bare være den ene bolta som holder handbrek skoen på plass, som har brekt hoppa av. hadde det problemet på min i forrige uke da jeg kjørte på møkkavei. skru av bremse skiva og se
Lars Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Skrevet Februar 11, 2009 Mjaa, jeg må nok av med hjulet å se litt.. men tviler på det er handbrekkskoen. Høres litt mer brutalt ut enn den:(
Fliid Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 ca ved venstre bakhjul betyr at det kan være tårnlager.
Lars Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Skrevet Februar 11, 2009 ca ved venstre bakhjul betyr at det kan være tårnlager. Okei! Har lite peiling.. Hvor er dette? Vanskelig/dyrt å bytte?
Fliid Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 I toppen av støtdemper bak. Nei, ikke vankselig å bytte. Bare litt demontering for å komme til toppen av demper. Om dette lageret er gått i stykker, så lager det en stygg dunkelyd ved ujevn vei og humpler. Om det er "på vei" til å ryke, så kan det være variabel om det kommer vær eneste gang. Men det blir bare værre å værre. Ikke dyrt å bytte. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /22667.gif Nummer 7 på bildet. Trædd rundt støtdemper i toppen. Kan og jekke opp bilen å kjenne etter om støtdemper virker løs i toppen.
Lars Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Skrevet Februar 11, 2009 uff.. var ute å såg litt på bilen nå. Gikk litt på avstand bak den, og såg at den henger no jævli mye lenger ned på eine sida.. Mye lavere på venstresida bak enn høgre.. Ser ikke bra ut:(
Breitling Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Demper eller fjær som er knekt da sikkert. Koster ikke så mye å utbedre, og jobben er gjort på 30 min inkl kaffepause
Lars Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Skrevet Februar 11, 2009 åherregud jeg håper det er så lett.. Har ikkje lyst å legge ut mye på reperasjon nå.. Får stikker innom et verksted å få de til å se på den..
Chris_325iM Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 tror nok du har en knekt fjær slik du beskriver det! ikke så veldig dyrt eller vanskelig! kommer vel unna med det for ca 1500 - 2000kr hvis du bytter sjøl!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå