osjaavik Skrevet Februar 12, 2009 Share Skrevet Februar 12, 2009 Dynamoen har sluttet helt å lade opp batteriet på bilen min, så i dag var jeg på huggeren og fikk tak i en dynamo jeg trodde var lik som den jeg hadde. Man kan jo tenke seg hvor forbannet jeg ble etter å ha stått ute i mørket i 10 minusgrader og byttet dynamo, for så å finne ut at den ikke er lik. Den mangler hullet til å skru inn strammehjulet i, så reima ble ganske slapp kan du si (den funker sånn halvveis. Nå må jeg altså bytte igjen...... Er det stor sannsynlighet for at det er børstene som er dårlige og at jeg bare kan bytte ut de på den gamle dynamoen, og er det i såfall en stor jobb? Hvis det er noen som har en ekstra dynamo til m42 liggende så er det bare å rope ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jallaask Skrevet Februar 12, 2009 Share Skrevet Februar 12, 2009 det kan jo vere børstene. passer ikke de heller over fra dymanoen du pluka ned . børstenè/spenning reg. er skiftet på 5 min. de står festet med 1 eller 2 skruer på baksiden av dynamoen. og har et stikk me en kabel på. så det er bare og koble fra kabel skru løs skruene. ta av den gamle og sette i den nye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osjaavik Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2009 hmm... god idè, får prøve det i morgen. De ser helt like ut bortsett fra hullet til strammehjulet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osjaavik Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2009 Hva er sjansen for at børstene passer over fra den ene til den andre når dynamoene ikke er helt like? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå