528iiiii Skrevet Februar 12, 2009 Share Skrevet Februar 12, 2009 Nå har jeg søkt på forumet her men ingen har kommet med et konkret svar på hvor man kobler til turbotrykksmåleren på en 2001 320DAT Har prøvd på vastegaten, men da får jeg kun vacum. Og ikke trykk. Har koblet der på flere bensinbiler med turbo. Så spørsmålet mitt er nøyaktig hvor kobler man den inn på denne bilen? Hvis noen har et bilde, hadde det jo vært Konge. Skal Chippe bilen og vil gjerne ha litt før og etter verdier på trykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Februar 12, 2009 Share Skrevet Februar 12, 2009 du kan f.eks gjøre det komplisert å borre hull i innsuget ditt. gjenge opp å sette inn en nippel, eller gå for den enkle å greie løsninga som å finne en vakum slange på innsug, kapp, sett inn ett T-stykke. så har du det du trenger til målern din. pluss litt strøm så du får lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Februar 13, 2009 Share Skrevet Februar 13, 2009 er vel likt som når man monterer på bensbil....motoren har vel vacum slanger samma steder??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montrealblue Skrevet Februar 13, 2009 Share Skrevet Februar 13, 2009 Skal det ikke være trykk til wastegaten?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agares Skrevet Februar 13, 2009 Share Skrevet Februar 13, 2009 Nå har jeg søkt på forumet her men ingen har kommet med et konkret svar på hvor man kobler til turbotrykksmåleren på en 2001 320DATHar prøvd på vastegaten, men da får jeg kun vacum. Og ikke trykk. Har koblet der på flere bensinbiler med turbo. Så spørsmålet mitt er nøyaktig hvor kobler man den inn på denne bilen? Hvis noen har et bilde, hadde det jo vært Konge. Skal Chippe bilen og vil gjerne ha litt før og etter verdier på trykket. Se bildet på linken: http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/22711.gif Prøv og koble deg på med et T-stykke på slange nr.10 på bildet. Da kan det hende lykken er oppnådd. Så lenge spjeldet på innsuget er lukket er det vel vakum i plenumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528iiiii Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2009 Se der. Ja den har jeg ikke prøvd på. Men nå har jeg kobla meg rett på trykkroret mellom intercooleren og innsuget. Det funka fint. Den lader forøvrig 1,1 bar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Es-brusv Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Har du bilde av hvor du kobla til ? Er ikke akkurat noe mekaniker så skjønner ikke helt hvor du mener du har kobla til og har veldig lyst til å koble til selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå