Gå til innhold

Trim kam ??


Nøstbakken
 Share

Anbefalte innlegg

kam hjelper en del, men for at det skal bli optimalt. en trimkam har jo høyere løft enn orginalt, så da er det en fordel at motor "puster" lettere. f.eks sett på åpent filter å noe større eksos. kanskje en chip i tillegg da så kan du vel oppnå en 10-12% effektøkning. å det vil jeg påstå er ærlige hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en litt over midt på treet kam dette mht durasjon(relativt mild) og løft.

Men står ingenting om separasjonen,lønner seg å spørre om.

Kommer jo an på eksos-opsettet ditt også mht type grenrør,motstand osv..

Dette særlig på lave turtall da lufthastighet er lav og forandring av timing på løft og veksling kan vesentlig forandre motorens karakterisikk.

EDIT: Antar det var fase 3 kammen du tenkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en litt over midt på treet kam dette mht durasjon(relativt mild) og løft.

Men står ingenting om separasjonen,lønner seg å spørre om.

Kommer jo an på eksos-opsettet ditt også mht type grenrør,motstand osv..

Dette særlig på lave turtall da lufthastighet er lav og forandring av timing på løft og veksling kan vesentlig forandre motorens karakterisikk.

EDIT: Antar det var fase 3 kammen du tenkte på?

fase 3 er vel den du får mest effekt av , men vil ikkje ha noko som ødleger motoren min..

eksoso oppsette mitt er vel ikkje så mykje å skryte av .. har simons etter catalysatoren..

er blank på kammer.

er det noken som har prød noko slikt i 318is før.. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en litt over midt på treet kam dette mht durasjon(relativt mild) og løft.

Men står ingenting om separasjonen,lønner seg å spørre om.

Kommer jo an på eksos-opsettet ditt også mht type grenrør,motstand osv..

Dette særlig på lave turtall da lufthastighet er lav og forandring av timing på løft og veksling kan vesentlig forandre motorens karakterisikk.

EDIT: Antar det var fase 3 kammen du tenkte på?

fase 3 er vel den du får mest effekt av , men vil ikkje ha noko som ødleger motoren min..

eksoso oppsette mitt er vel ikkje så mykje å skryte av .. har simons etter catalysatoren..

er blank på kammer.

er det noken som har prød noko slikt i 318is før.. ??

Dess "villere" kam du setter på,dess større fare for å få en svak&dårlig gange på lavere turtall nettopp pga det eg nevnte mht luftens hastighet(fylling&tømming) i direkte sammenheng med eksosmotstanden din og med tanke på grenrøret(viss montert) sin egenskap med å hjelpe til med å tømme sylinderen ved hjelp av eksospulser,som igjen henger sammen med hvilke sylindre er sammenkoblet samt lengda på røra før sammenføyning.

Til gjengjeld får du en bedre fylling&tømming av sylinder på høyere turtall,men vær obs på hvordan lobe separasjonene er oppgitt mht til når de åpner og hvor lenge. Begge kammene kan ha lik durasjon,men ulik slipt(fortsatt symetrisk alså) men offset i forhold til start på løft.

Er sikkert noen her inne som kan dele erfaring med deg på akkurat din motor og forskjellige typer kammer ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av kammene er vel heller ikke beregnet på orginalt oppsett av fjærer og ventiler?

Har sett noen som har puttet kvasskamm i 328 er vel av typen middels eller noe, ikke så mye å hente da, 8-10hk mener jeg det var, sikkert mindre i en 318is, må værtfall ha en software update etterpå, det hjelper veldig når man har skiftet kammer, dobbler vel effekten av disse da, mener det var slikt på de til 328en hvertfall.

Men har ikke så mye peiling på det, har lyst på kvass kammer til min selv men vil gjerne ha noen med erfaring som har byttet og kan sie noe om det er verdt det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av kammene er vel heller ikke beregnet på orginalt oppsett av fjærer og ventiler?

Har sett noen som har puttet kvasskamm i 328 er vel av typen middels eller noe, ikke så mye å hente da, 8-10hk mener jeg det var, sikkert mindre i en 318is, må værtfall ha en software update etterpå, det hjelper veldig når man har skiftet kammer, dobbler vel effekten av disse da, mener det var slikt på de til 328en hvertfall.

Men har ikke så mye peiling på det, har lyst på kvass kammer til min selv men vil gjerne ha noen med erfaring som har byttet og kan sie noe om det er verdt det eller ikke.

Stemmer det,øker du løftehøyden betraktelig og har en bratt flanke må du montere kraftigere fjærer for å ungå flyt og mulig havari pga kollisjon mellom lobe og ventil,eventuelt vippearm for dem som har dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...