Gå til innhold

Motorbytte M20B20 til M50B25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier så skal jeg skifte motor i min E34

er sikkert noen tråder om det fra før, men finner ikke noe når jeg søker.

Har noen spørsmål i den sammenheng:

- Det ligger da altså ledningsnett til m20 2L motoren, må det da skiftes for M50 2,5L?

- Er det eventuelt noen andre problemer som jeg bør vite om?

Planen er å skifte motor & drivverket fra en 525 24vent.

Takker så mye for svar :)

Skrevet

Prøv skriv m20b20 til m50b25 på søke tråden her inne og på bmwccn. Slik sett syntes jeg treffene er bedre/lettere på bmwccn fora.

Angående motorbytte pass på få alt komplett motor, følere, sensorer, lmm, luftfilterboks, ledningsnett, hjerne, lambda eventuelt, motorfester, bunnpanne til 5`er.

For du blir enten dritt lei underveis på vente på deler samt dyrt om du går for kjappe løsninger og kjøper nytt.

Skrevet

Om du setter over alt. Komplett Motor med ledningsnett å girkasse ++. Så er det plug'n play. M20 ledningsnett å styreenhet må byttes ja (fjerne M20 nettet ,men det følger med motor når du tar den ut)

Skrevet

Det er ikke plug and play... Du må lodde om kontakten som forbinder motorledningsnett og bil-ledningsnett og du må bruke temperatur-føler fra M20´en slik at du får motortemperatur opp i display

Skrevet

Har E34 motorkontakt (de med M20) en stjerne i midten altså, var nå meget sikker på at det var trekant jeg? Hoem, er ikke E30 det er snakk om..

Skrevet

Et tips til deg er å velge å lodde om, det er mye lettere for din del.. Skal du starte å bytte ledningsnett så MÅ du bytte nettet i hele bilen!

Skrevet

Okei, takk for info..

Noen som vet hvor jeg kan finne eit koblingskjema over ledningsnettet til m50? eventuelt M20 også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...