|Ole| Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 Eg opplevde det samme igår på min bruksbil, da var det sinnsjukt med eir og funktighet inni fordeler lokk...
GeirAndre Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 jaja...So dokke hekje bestemt dokke for kar d e best den står hen lmm altso.. en ting ej ikje forstår d e ka e forskjela om den står fx 15 cm fra innsug eller 60cm fra innsug.. d e jo samma faen det væl... trykket e jo d samme..! ?? !! ?? Ej fe no aldri den ej he bestillt fra trondheim bilopphuggeri eller ka d heite.. fekkd en for 700 der... billi håpe den funka! Har du LMM langt fra spjeldet kan det oppstå forsinkelser ved lukking og åpning av gasspjeldet ved ulike turtall/ulik flødeshastighet på lufta. Det kan resultere i ujamn respons ved desse situasjonene. Det som eg kan tenke meg kan ødelegge en luftmengdemåler er ved tilbakeslag ved f.eks for sein tenning og/eller mager blanding,eller å kjøre uten dump. Dette spesielt ved å plassere mengdemåler nær gasspjeld på trykksiden. grunnen til at lmm ikke er på trykkside er pga. olje svetting fra turboer.. det er det som ødelegger luftmengdemålere.. uansett skal du ha alt optimalt i teorien må du ha lmm etter dumpventil + dumpventil skal være så nære gasspjeld som mulig!
Andii2k7 Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 D e sikkert ledninga frå coil til fordelar, he opplevd det samme en gong før kan hende .. må få taki en ny da å teste ..
Andii2k7 Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 Eg opplevde det samme igår på min bruksbil, da var det sinnsjukt med eir og funktighet inni fordeler lokk... har sjekka fordeler lokket .. det er fint og ingen eir eller fuktighet der
Andii2k7 Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 jaja...So dokke hekje bestemt dokke for kar d e best den står hen lmm altso.. en ting ej ikje forstår d e ka e forskjela om den står fx 15 cm fra innsug eller 60cm fra innsug.. d e jo samma faen det væl... trykket e jo d samme..! ?? !! ?? Ej fe no aldri den ej he bestillt fra trondheim bilopphuggeri eller ka d heite.. fekkd en for 700 der... billi håpe den funka! Har du LMM langt fra spjeldet kan det oppstå forsinkelser ved lukking og åpning av gasspjeldet ved ulike turtall/ulik flødeshastighet på lufta. Det kan resultere i ujamn respons ved desse situasjonene. Det som eg kan tenke meg kan ødelegge en luftmengdemåler er ved tilbakeslag ved f.eks for sein tenning og/eller mager blanding,eller å kjøre uten dump. Dette spesielt ved å plassere mengdemåler nær gasspjeld på trykksiden. grunnen til at lmm ikke er på trykkside er pga. olje svetting fra turboer.. det er det som ødelegger luftmengdemålere.. uansett skal du ha alt optimalt i teorien må du ha lmm etter dumpventil + dumpventil skal være så nære gasspjeld som mulig! så du mener at fra spjeldet skal du først har dumpventil og så LMM ?
GeirAndre Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 så du mener at fra spjeldet skal du først har dumpventil og så LMM ? altså... turbo, dump, lmm så gasspjeld, men, ulempen med å ha lmm på trykkside er at er det en sliten turbo så ødlegger du lmm, samt at du må ha oljeånding til friskluft og ikke inn ved luftfilter. det som er dritt med å ha dump etter lmm, er når du girer, åpner dumpen og slipper ut luft allerede lmm har registrert, derfor får du en sort sky med uforbrent når du begynner å gasse igjen.
Andii2k7 Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 så du mener at fra spjeldet skal du først har dumpventil og så LMM ? altså... turbo, dump, lmm så gasspjeld, men, ulempen med å ha lmm på trykkside er at er det en sliten turbo så ødlegger du lmm, samt at du må ha oljeånding til friskluft og ikke inn ved luftfilter. det som er dritt med å ha dump etter lmm, er når du girer, åpner dumpen og slipper ut luft allerede lmm har registrert, derfor får du en sort sky med uforbrent når du begynner å gasse igjen. aah .. janei jeg har : turbo -> ic -> dump -> LMM -> gasspjeld .. men om man har : turbo -> ic -> dump -> LMM -> dump2 -> gasspjeld .. hva skjer da ?
xyience Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 Har lest gjennom hele tråden din nå Pågangs mot er noe du hvertfall ikke mangler! Synd det at bilen skal krangle, men se på den positive siden, du har jo fått en god del erfaring. Ditt på gangs mot har gitt meg og fler motivasjon til å fortsette med prosjekter Stå på! Blir konge når alt ordner seg;)
Andii2k7 Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 Har lest gjennom hele tråden din nå Pågangs mot er noe du hvertfall ikke mangler! Synd det at bilen skal krangle, men se på den positive siden, du har jo fått en god del erfaring. Ditt på gangs mot har gitt meg og fler motivasjon til å fortsette med prosjekter Stå på! Blir konge når alt ordner seg;) takker og bukker ja, erfaring har jeg fått en goooooood del av nå føler jeg .. hvertfall i forhold til hva jeg hadde når jeg begynte .. dette er jo mitt første bygg så, hadde ikke mye erfaring fra før ordner seg vell ja, men plager meg at jeg ikke finner feilen ! .. får nye pluggledninger og ledning fra coil til fordeler senere idag .. skal sette dem på å se hva som skjer ..
ingolfen Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 masse trøbbel du skal ha da..hehe..men er nåk dårli kontakt en plass på tennings.systemet gitt:=P
Andii2k7 Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 masse trøbbel ja .. har ikke annet jeg ! har skifta kabelen fra coil til fordeler .. bilen starter og går fint i ca 10 minutt før den plutselig dør .. så kan jeg starte den igjenn og da går den i ca 5 min og så dør den .. merkelig :S .. har med at ett eller annet blir varmt ( en kabel som er ødelagt på innsiden? ) og klikker når det blir så og så varmt .. merkelig !! .. skal skifte tennpluggledningene også nå og se hva som skjer da ..
Andii2k7 Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 hmm .. ingen forskjell .. begynner litt å lure på om det kan vere turbochippen som ikke er som den skal ... eller så kan det vere dysene .. for det virker litt som om at den drukner i bensin eller noe sånt .. skal skifte til orginalchip og dyser igjenn i morgen .. orker ikke mer idag ..
Wendel Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 Er pluggene dine køll svarte? Prøvd å bare hive i noen nye billige kobber for å se om det holder lenger? Har du afr måler? Isåfall hvilke verdier viser den?
Andii2k7 Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 Er pluggene dine køll svarte? Prøvd å bare hive i noen nye billige kobber for å se om det holder lenger? Har du afr måler? Isåfall hvilke verdier viser den? pluggene er ganske så køll svarte ja .. har prøvd å skifta, men ingen forskjell .. har nokk ikke afr måler nei :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå