Andii2k7 Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Skrevet Juli 21, 2009 sinter clutch sjenerelt skal holde ganske bra .. men jeg har ikke testa forskjellen på 4 og 6 punkt .. så der kan jeg egentlig ikke hjelpe deg
Nitrotox Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Hei har lest igjennom tråden din sykt pågangsmot stå på =) Leste at du har hatt mye problemer med styreenheter og chipp luftmassemåler å har vudert datasprut men er for dyrt.. det trenge ikke være for dyrt du kan kjøpe megasquirt ferdig lodda med rele/sikkringsbrett og kabel for 4000 i statene og det er veldig eknelt og koble opp.. så kan du bare kaste vekk den j...... luftmassemåleren
Andii2k7 Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Skrevet Juli 21, 2009 takker .. ja, har hatt en del problemer ja .. hadde vert fint med datasprut .. så billig ja ? .. men den må jo vell uansett mappes og det koster jo endel ..
Nitrotox Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 megasquirt har faktisk en funksjon som heter autotune eller no som lager et map mens du kjører hvis jeg ikke tar helt feil... men for å få det helt optimail må du fin tune mapet.. har en kammerat som har det på en mazda mx-5 og fungerer fint som f...
Andii2k7 Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Skrevet Juli 21, 2009 hmm .. janei hadde vert fint om en eller annen rundtom her mappet osv for en billig penge ! .. bare å brøle ut om noen kan dette her osv ..
Nitrotox Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 http://www.bilforumet.no/motorstyring/139662-megasquirt-f-a-q-finne-gjor.html Her kan du lese åg finne ut mye om sprutet.. Det er så enkelt at du nesten kan mape det selv med brebåndslambda og en tur på veien
bmwess Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 megasquirt bmw m20 This is called a 60-2 (sixty minus two) wheel as there would be 60 teeth except two are missing. Here's a quote for an ECU setup to control fuel, ignition, and boost on this car. MS2357-C $405 Assembled Megasquirt-II with V3.57 PCB MOD_2357IGN1: Single Ignition Output through BIP373 coil driver $20 MOD_x357-VR_IN: Jumper unit for VR Ignition Input $0 MOD_x357-VR_IN: Jumper unit for VR Ignition Input $0 JimStim-C $88 Assembled JimStim test board MSHarness $65 12' wiring harness EBC_Sol_kit $38 EBC Electronic Boost Control Solenoid Kit IATwPiggy $22.25 Intake Air Temperature Sensor 38NPT-Bung_A $9 Aluminum bung for IAT sensor (Also available in stainless steel) TuneCable $5.50 6' DB9 tuning cable USB-2920 $20 (Only needed if your laptop doesn’t have a true DB9 port) Subtotal without wideband-- $672.75 The wideband oxygen sensor is a very useful tuning tool. Almost all dyno shops have wideband sensor systems they can install temporarily when tuning your car on the dyno. It's almost essential to have a wideband if you are tuning a standalone yourself, particularly on a turbo engine. With a wideband sensor, you can also run at closed loop under boost and use the sensor to target a rich air-fuel mixture to keep you out of detonation. Megasquirt works with most popular aftermarket wideband oxygen sensor controllers. We carry the Innovate Motorsports line. You can find pictures of the gauges on our website. Wideband Options— LC-1 without gauge $199 (you can still view real-time AFR and datalog AFR through your laptop) LC-1 with Westach analog gauge $258 LC-1 with DB digital gauge $229 (available in red or blue) LC-1 with G series analog gauge $289 LC-1 with XD-16 digital gauge $329 LM-2 basic data logger with one sensor $349 LM-2 deluxe kit with one O2 sensor $479 LM-2 deluxe kit with two O2 sensors $669 I think this will give you a pretty good start in the right direction.
Nitrotox Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 trenger ikke alle sensorene da kan bruke de som er på bilen fra før.. spørs litt hvilken tenning du vil kjøre med. men lufttemp,vanntemp,tpc og trigger.. Triggeren spørs litt da med tanke på hvilket tenningsopplegg du vil ha. Men kan bruke triggeren som er på veiven og orginal coil og fordeler. Jeg skal foresten kanskje koble dette sprute på lanceren til en kammerat med edis 4 tenning..
Andii2k7 Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Skrevet Juli 21, 2009 dere vet at dere prater ett datasprut språk som jeg forstår lite av ikke sant ? .. hehe
Nitrotox Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 som sakt sett deg ned en time eller to å les litt så finne du ut hvor enkelt det egentlig er og er alti folk som kan hjelpe http://www.megamanual.com/index.html
Andii2k7 Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Skrevet Juli 21, 2009 japp .. takker .. skal prøve å lese litt å se om jeg forstår noe av det
S3T Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Det er ikke vanskelig med datasprut du Anders Inn på megasquirt forumet ligger der mye god informasjon.. Koblet opp MS på den grønne E30 jeg har stående uten problem.. Har også en my MS liggende som jeg kanskje skal bruke på den nye E30'en min.. Fungerte den bra BTR'en du fikk med meg?
Andii2k7 Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Skrevet Juli 21, 2009 Det er ikke vanskelig med datasprut du Anders Inn på megasquirt forumet ligger der mye god informasjon.. Koblet opp MS på den grønne E30 jeg har stående uten problem.. Har også en my MS liggende som jeg kanskje skal bruke på den nye E30'en min.. Fungerte den bra BTR'en du fikk med meg? hmm .. kan hende du skal få hjelpe meg med datasprut om det blir aktuelt og du har tid og gidd til det .. og kansje hjelpe til med innkjøp av det jeg trenger osv ja, den nye btren fungerer bra .. men sliter med at bilen går som ett helvette av og til imens andre ganger bare smeller og poffer den .. aner ikke hva som gjør det
OLEZZ Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Nå vet ikke jeg hvilket oppsett du har, men det er ikke uvanlig å få ut 50hk eller mer ved hjelp av datasprut. I tillegg slipper du alt det tullet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå